jag maila dom förra veckan men fick inget svar så jag gjorde som du skrev,slog dom en pling,så nu är dom på väg hem i ett brev
kanon bra service
/P
Härligt att höra att det funkade bra... Har inte samma erfarenhet precis, köpet av detta tält har varit det absolut krångligaste köp jag någonsin gjort på nätet.
I mitten av mars beställde jag tältet, i fredags kunde jag sätta upp det...
Jag beställde ett orange tält, men fick ett grönt. Jag hade valt orange av flera anledningar så jag ville inte ha kvar det gröna. Fel kan det alltid bli så jag tyckte inte det var så stor grej, jag mailade Northstar och fick svar någon dag senare med texten "Där måste något ha gått snett, får be om ursäkt för detta". Inga instruktioner om hur jag skulle gå vidare.
Skickade upp tältet med posten och la i kvitto för frakten, ringde även Northstar för att kolla så att de skulle hämta ut paketet när det kom upp. Inga problem.
Kunde följa mitt paket och såg när det kom fram, men det hämtades inte ut. Mailade och frågade varför, inget svar alls. Ringde och frågade varför, fick ett slött och ointresserat svar och löfte att de skulle hämta ut det.
En påminnelseavi skickades ut till dem ett tag senare och jag ringde dem igen för att de skulle hämta ut paketet innan det skickades ner till mig igen. "Visst, det gör vi".
Det gjorde de inte.
Tiden gick och jag var vid detta laget ganska irriterad. Paketet kom i retur och under tiden hade priset sänkts på tältet. Jag hade mailat igen om att jag ville lämna tillbaka mitt tält för att köpa ett nytt till det lägre priset. Inget svar alls. Ringde och pratade med samma nonchalanta person igen, samma ointresserade bemötande och inget som helst svar på varför man inte svarat på mail. Personen kom dock ihåg mailet och kunde berätta om vad jag skrivit i mailet!! Hade det inte bara gått snabbare och blivit bättre om de SVARAT på mailet då...? Men jag skulle i alla fall få tältet till det lägre priset. Nytt skulle skickas samma dag och jag skulle skicka upp det första paketet igen på samma vis (och betala dyr frakt, som de i och för sig skulle stå för sedan).
Var inte särskilt imponerad över hur de skött detta och det var synd att jag gärna ville ha tältet eftersom jag egentligen inte var så sugen på att gynna dem med ett köp...
Hämtar ut det nya tältet och är nöjd över att det äntligen blivit rätt. Hemma öppnar jag sedan paketet och vet inte riktigt hur jag ska reagera när jag tar upp ytterligare ett grönt tält.... Hur är det möjligt?
Ringer dem igen och får nu prata med en väldigt trevlig person som ska skicka ett nytt tält och en retursedel för frakten av det gröna tältet nr 2... (varför skickades ingen sådan fraktsedel någon av de andra gångerna?)
Och så, äääääääntligen, kunde jag hämta ut ett orange tält i veckan! Öppnade paketet redan vid uthämtningsstället för att se att det var rätt färg, och det var det.
Lämnade in det gröna tältet för retur och gick hem. Väl hemma packar jag upp tältet. Då upptäcker jag att det inte finns några linsträckare och "flärpar" till dragkedjorna med i detta tält... Orkar inte ringa Northstar igen för att de ska skicka ner detta, utan går ner till utlämningsstället igen för att öppna returpaketet och behålla linsträckarna från det tältet som skickades tillbaka...
Nu jäklar om jag inte blir nöjd med tältet!!!
Har för mig att jag hört att man får med en extra sektion till stången, men det låg ingen i mitt tält. Har ni fått det? (Har dock fått med ett rör som kan sättas runt ett stångbrott)