Arctic Alpine Veloce

Alla verkar hel nöjda med tältet,så jag var bara tvungen att dra iväg en beställning på ett sådant;), väntar nu med spänning på att få hem det:), och det är ju oförskämt billigt oxå:),förhoppningsvis blir jag lika nöjd med som alla andra:)

Blå och röd krympslang sitter nu på titaniumspikarna. Tack för alla bra tips i denna tråd!
Nu är det bara tältnätterna som saknas!

Jag tror att duken går sönder långt före stormlinorna. Tycker dom känns starka och helt stumma. Menar du att linorna är känns svaga?

Ja, det är totalt 5 linor jag har använt. Man fick 6 eller 8 tror jag, så det finns reserv.

Tycker att tältpinnarna försvinner väldigt lätt. Jag kommer antingen att måla eller sätta på krympslang, som det tipsats om i tråden.

Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.

Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.

Nåt jag missat?

Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.

Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.

Jag fick 6 st linor. 8 raka pinnar, 6st v-formade.

Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.

Nåt jag missat?

Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.

Det saknas 2 pinnar tycker jag.

Lustigt, ser nu att på hemsidan kostar tältet 4 475 kr igen, och ingen info om rabatt.

Kanske man hade tur och gjorde en mycket fin affär!

Ja jag köpte mitt strax före påsk och betalade dåvarande fullpris (2795kr var det väl?), blev lite småsur när jag såg 1900-kronorserbjudandet en vecka senare - men nu verkar det ju som om jag ska vara väldigt nöjd...

Men alltså 4475kr nu alltså?!?
Man undrar ju vad som berättigar en ca 60-procentig prisökning då... mig bekänt så är det inte gjort några ändringar/förbättringar på tältet, så då förstår åtminstone inte jag tankegången.
60% dyrare utan att ha ändrat produkten känns mer som utsugning.

...om inte den här tråden har lett till en extremt ökad efterfrågan då - marknadsekonomi med kurvan tillgång/efterfrågan.

Kan ju vara leverantörer och producenter som ökat priserna, eller så har man anpassat priset till vad det BORDE kosta utifrån spec.

1900-krs erbjudande var ju dessutom en kort kampanj, så det är väl fullt möjligt att de gått tillbaka till ursprungspriset.
Speciellt med tanke på efterfrågan med den här tråden :)

Jo det sa jag ju tidigare - vi kan kanske skylla oss själva. :)

Men jag jämför ju inte med det löjligt billiga kampanjpriset på 1900kr, utan jag jämför ju med 2795,- som jag betalade för en månad sen - jag kan då åtminstone inte minnas att det skulle vara något kampanjpris..?

Och det är det jag reagerar på; prisökningen ifrån två-och-åtta till fyra-och-ett-halvt undras jag över.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robato Bergan eller Arctic Alpine Bo och sova 0
paris_dakar Arctic alpine design WBT fråga Bo och sova 10
Bobart Arctic Alpine Design WBT2 Bo och sova 4
Frrida Arctic Alpine Design WBT2 vs Nallo 2 Bo och sova 6
Jmhe Köpråd Arctic Alpine WBT 2 Bo och sova 2
Bragge Arctic alpine design, Ice evolution Bo och sova 10
såg nån som använder Arctic Alpine Design WBT3 Stormmatta Bo och sova 7
anders84 Ett antal frågor om Arctic Alpine Design WBT3 Bo och sova 11
Cremytos Arctic Alpine Design, WBT 2 i Göteborg? Bo och sova 8
Mpperra Arctic Alpine design. Air 380, 3,8cm erfarenhet någon? Bo och sova 0
donas Arctic Alpine Design, WBT 3 - Stormmattor Bo och sova 2
Herr Freeman Alternativ till arctic alpine design wbt - Bergans compact light? Bo och sova 1
angrytino Bergans Kompakt Light 2 vs. Arctic Alpine design 2 Bo och sova 3
Kerenskij Är sovsäckarna från Arctic Alpine något att ha? Bo och sova 9
Mathias PHS Arctic Alpine Design WBT 2??? Bo och sova 9
Psycoboy Arctic Alpine Design sovsäck Bo och sova 4
skalman Arctic Alpine, nått å ha? Bo och sova 12
livetarunderbart Sovsäck Arctic Alpine Design är den bra? Bo och sova 2
Luffarn Arctic Alpine? Bo och sova 6
Ingle Footprint Arctic Dome 2p? Bo och sova 1
vandrafjäll Loppisfynd en Caravan Arctic Bo och sova 46
såg Arctic Tunnel 2P Bo och sova 0
joakim.kallstrom Fjällmark Arctic 3P? Bo och sova 3
Martin_GBG Fjällmark Arctic Dome 2p Bo och sova 1
hikemike Fjällmark arctic 3p Bo och sova 3
trekk Bergans Arctic Extreme 4220 Bo och sova 5
Magnusfridh Arctic alpines liggunderlag Bo och sova 1
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
Vinter45 Sovsäck Mckinley Arctic 750 Bo och sova 0
Tidenztand Ajungilak Goose Bay Arctic Bo och sova 3
storhenke Artic Alpine-tält Bo och sova 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg