Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Det är så här det går till många gånger,han kan snart vara en politiker som vi ska lita på eller en annan myndighetsperson som står över oss andra människor.
Att personen i fråga är ett stort skämt/mytoman eller att sagda saker inte har ägt rum,det spelar som ingen roll...
Det är det som är så skrämmande.
Jag skulle inte ta emot människan som prao , aldrig någonsin heller fundera på att anställa en sådan värdelös typ.

2-3 dagar att värma upp sig efter att ha badat i -40 grader vatten. Mitt vatten brukar oftast frysa runt 0 grader, och då är det svårt att bada eller dricka det. Uppvärmningen går fortare än så när jag har tagit av mig de våta och kalla kläderna. Kanske vore något för JEN att ta efter? Inte alltid bra att torka kläder på kroppen.

Nu påstod han inget så konstigt som att vattnet var -40. Vi behöver inte tillskriva honom fler konstiga uttalanden än de han redan har gjort. Hela hans expedition talar för sig själv, inklusive hans expeditonssammanfattning med "Post Traumatic Stress Disorder" och "Lecture tours".

Mvh /Joel

Jag hade lust att slänga ut TV:n när det framfördes som ~"525 dagar i tält" eller hur det uttrycktes. Han säger i varje intervju att han la sig på golvet hemma pga att han var förvirrad efter så lång tid ute. Hade inte han bl.a. flugit till New York och bott på hotell eller är *jag* helt förvirrad?

Det här visar ju att 99% av det vi läser inte stämmer.
Media vill inte ge läsarna en verklig och grävande historia. Det räcker att titta på JEN när han pratar. Han har något tick då han djupandas stup i kvarten och sätter tungan i kinden, fråga är om detta är ett trick för att få in mer syre i hjärnan medan han smider nya lögner på löpande band.

Upptäcksresande verkar ju slå hårdare än expeditioner nu. Frågan är vad han upptäckte?

Med hans metodik gäller det att orka komma ihåg alla telefonkoder för att hinna boka resor och hotell för alla små avvikelserna. En prestation att gilla att resa så mycket på så kort tid!
Han inte bara bluffar han lever väl på det oxså. Vi andra gör ju helt fel. Ute i oväder gå mellan a och b, själva vi är ju helt ute, frivilligt och dessutom gillar vi det utan att få betalt för det. YMMV

Tänk om alla som faktiskt cyklat den här sträckan med tält och på egen hand utan följebil skulle få sitta i morgonsoffan och gotta sig, samt dra in en och annan sponsorkrona.

Istället för någon som ljuger om att han har gjort det.

Det här visar ju att 99% av det vi läser inte stämmer.
Media vill inte ge läsarna en verklig och grävande historia. Det räcker att titta på JEN när han pratar. Han har något tick då han djupandas stup i kvarten och sätter tungan i kinden, fråga är om detta är ett trick för att få in mer syre i hjärnan medan han smider nya lögner på löpande band.

Upptäcksresande verkar ju slå hårdare än expeditioner nu. Frågan är vad han upptäckte?

Födkroksmöjligheten som vi andra uppenbart bommat.

Jag hade lust att slänga ut TV:n när det framfördes som ~"525 dagar i tält" eller hur det uttrycktes. Han säger i varje intervju att han la sig på golvet hemma pga att han var förvirrad efter så lång tid ute. Hade inte han bl.a. flugit till New York och bott på hotell eller är *jag* helt förvirrad?

Ja alltså han har ju bott på hotell hela tiden förutom vid polerna (4 månader) och båtarna (ett par veckor). Så det borde bli över 12 månader i schyssta hotellsängar. Utöver det så avslutade han ju cyklingen den 7 maj och inledde Grönland ca 2 månader senare. Under den tiden var han i New York bland annat samt att han reste runt i Sydamerika och filmade. Och då bodde han knappast i tält. Glömde han säga det?

Satt i morgonsoffan på SVT, inte en kritisk fråga. suck. Gör som jag, maila dem med länk till tråden,

JEN faller in i samma fack som alla de andra kända svenska äventyrarna. De ska hyllas som entreprenörer men inte som upptäcktsresande eller klättare. Men som entreprenörer håller de Kamprad klass för det är inte dåligt att lyckas sälja sand i Sahara...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg