Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Ett citat, något felstavat, om framtiden. Han tänker visst likadant om det förflutna...

Bilagor

• 149463_10150807838135913_690915912_9887640_1984960638_n.jpg
    149463_10150807838135913_690915912_9887640_1984960638_n.jpg
    12.2 KB · Visningar: 3,049
I hans fotoalbum "Pole2Pole - 14 months of adventure" på Facebook verkar det ju som att han nått sitt mål. Kommentarer som "56 Vasalopp och 109 Vättern rundan....check!" och "Reaching my goal was very emotional"...

Det är färdigt

Han har ju kommit till Ushuaia.
Och yrar nu runt i Sydamerika för att skaffa filmmaterial till dokumentären.
Är det verkligen klimatneutralt att göra så?

Sen bär det väl av mot Grönland för att "täppa till hålet" som blev där.

Samma Grönland som jag själv snart ska besöka. Ser jag honom ska jag hälsa från Utsidan...

Hur fungerar egentligen sånt här. Det verkar som att vem som helst snart kan dra igång ett vidunder till projekt och komma undan med vad som helst.

Han har backning av postkodlotteriet, ramlösa, audi t ex. Dessa verkar inte tycka det är negativt på sättet han gör. De har i alla fall inte stått så mycket om det. Eller tycker kanske sponsorerna att all reklam är bra reklam? Då kanske vi ser JEN i väldigt många "expeditioner" i framtiden då.

Själv har jag för en tid sedan börjat plussa ihop höjdmetrarna jag varje dag går i mitt eget trapphus hemma. Jag betar nu av Seven summits och befinner mig idag ungefär mitt på Denali. Efter seven summits är det dags att ge sig i kast med alla 8000+ arna. Jag räknar iskallt med att kunna genomföra projektet helt utan syrgas eller fasta rep!...

Själv har jag för en tid sedan börjat plussa ihop höjdmetrarna jag varje dag går i mitt eget trapphus hemma. Jag betar nu av Seven summits och befinner mig idag ungefär mitt på Denali. Efter seven summits är det dags att ge sig i kast med alla 8000+ arna. Jag räknar iskallt med att kunna genomföra projektet helt utan syrgas eller fasta rep!...

Har ökat svårighetsgraden med spiraltappa, kör oxså unsupported ännu.

Fjanterier

Så slutade alltihopa med en massa trams och fjanterier...

Det kanske inte var värt ett bättre öde än så, jag vet inte.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg