Lika roligt varje gång någon talar om för mig vad jag ska rösta på!Det är intressant hur vänstern och miljöpopulisterna ofta vurmar om att i vissa fall ska marknadskrafterna fritt råda.
Eller var det6 bara de fulaste ord du hittade?
/John
Lika roligt varje gång någon talar om för mig vad jag ska rösta på!Det är intressant hur vänstern och miljöpopulisterna ofta vurmar om att i vissa fall ska marknadskrafterna fritt råda.
Det här var intressant.
Hur förklarar men för dom boende i till exempel Luleå att dom ska ha en vindkraftpark som utsikt med "hjälp" av slopad kommunal vetorätt för att dom i Stockholm ska slippa se dom trots att det är i södra landsänden strömmen saknas mest på ett trovärdigt sätt ?
Vet inte om sådant agerande mest kvalar in som hyckleri eller översitteri ?
Tror denna fråga kommer att bli en rejäl spelplan för polarisering och ostämja i framtiden.
Lika roligt varje gång någon talar om för mig vad jag ska rösta på!
Eller var det6 bara de fulaste ord du hittade?
/John
Det börjar röra på sig i media...
Äntligen!
”Det känns som ett krig, där jag är på naturens sida”
Det fårade ansiktet är kantigt, som på ett gammalt flygaress.www.aftonbladet.se
Väldigt ljust eller rött kring storstadborna.
Syns ju tydligt vilka som fått offra/kommer få offra sina naturvärden för att klimatångestdrabbade ska kunna tanka sina el-bilar med vindkraftsel som dom kraxar om nedstängning av kärnkraft.
.Ja för vi har verkligen massor med vild natur runt Stockholm, eller hur? Räkna på antal kvadratmeter med höga naturvärden per invånare kanske ?
.
Fast ni har ju hela Stockholms skärgård att bygga vindkraftverk i, då ligger dom ju dessutom relativt nära förbrukarna.
Ta fram en karta och jämför storleken på stockholms skärgård med tex Norrbotten, det är ganska upplysande.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Skeingesjön och dess abborrar | Fiske | 4 |