Det jag vill säga är att det är naturligt att leva, och att alla valen vi gör kanske inte alltid är det bästa för planeten, men om man strävar efter att påverka negativt så lite som möjligt, efter egen förmåga, så anser jag att man dragit sitt strå till stacken för planetens bästa.
Tyvärr ser jag att det inte ser så bra ut, med varmare klimat som påverkar mer negativt än vi någonsin kunnat förutspå. Vi är ganska bra på att på egen hand, i våra egna länder, belasta planeten mer än vad som är bra. Vi behöver tillsammans komma överens om hur vi vänder på utvecklingen. Tyvärr kan vi inte komma överens, och jag tänker på alla mer eller mindre misslyckade klimattoppmöten.
Men vi får inte ge upp.
På vilket sätt är det naturligt att leva?
Säg något val du gör som är det bästa för planeten? Min tes är att alla val är dåliga, vissa mer än andra dock!
Hur ska du leva för att påverka så lite som möjligt? Bo i en stuga med utedess?
Vilka är vi i sammanhanget? Pratar du om forskare, mänskligheten som helhet? (Tänker på det du skriver om klimatet)
Varför får vi inte ge upp om vi inte (enligt dig) kan komma överens? Då är det väl inte möjligt att lyckas. Hur tänker du här?