Äventyrs böcker
- Trådstartare Mattias Åhlin
- Start datum
Exupérance; sa:Du tog orden ur mun på mig där, gällande Alexandra David Neel. Jag kan verkligen rekommendera den boken.
Får väl bidra med Marlo Morgans omdebatterade bok om sin vandring genom Australien, och Jerri Nielsens "Fångad i isen" om en övervintring på Antarktis.
En bra biografi/återberättelse är Martin Dugards "Mot Afrikas hjärta" som handlar om Stanley och Livingstone.
Lägereld; sa:"Fram över Polarhavet" av Fridtjof Nansen.
Läs även "På skidor över Grönland".
En resa med Nansen i slutet av 1800 talet.
björner; sa:he he, tog orden ur mun - ett drygt ar senare!
Haller f o med om att Marlo Morgans bok om en fotvandring med kameler genom Australien ar lasvard.
Exupérance; sa:björner; sa:he he, tog orden ur mun - ett drygt ar senare!
Haller f o med om att Marlo Morgans bok om en fotvandring med kameler genom Australien ar lasvard.
Jo, men jag har inte följt hela tråden så länge, utan läste den för första gången när jag skrev mitt inlägg, därav uttrycket
Kameler? Jag vill minnas att hon vandrade med aboriginer?
björner; sa:Jepp, jag tar tillbaks allt och lite till! Morgans bok heter ju Dromspar. Hon gor mkt riktigt en fotvandring nanstans, definitivt inga kameler dar!
Daremot finns det en annan bok om en kvinnas kamelvandring tvars Australien, och den ar minst lika lasvare, mer aventyr. Nan som kanner till titel/forfattare?
peter_lc4se; sa:På kamelrygg genom öknen av Robyn Davidson kanske?
blomma; sa:Jon Krakauer - Into thin air
Mattias Åhlin; sa:Tack! Men den har jag redan läst. Väldigt bra dock.