nermander; sa:boran; sa:För att hårddra det så är 500g okokt pasta inte samma sak som 500g vattenmelon.
(det ser spydigt ut, men är inte menat så)
Det är så sant så, jag tittar normalt inte direkt på vikten av maten, jag tittar på energiinnehållet och sen tittar jag på om maten verkar onödigt tung i förhållande till energin.
Samma här. Jag är inte så stor från början (väger ca 72-73 kg om jag lägger på mig) och har inga jättereserver att ta av. jag måste maximera energiinnehållet, annars försvinner jag på en 3-veckorstur.
Mitt recept är i enkelhet rejäl musli-frukost med extra torrmjölk, russin, socker och gärna nötter. Digestivekex är energitäta och kan ätas utan att man tröttnar. Riktig lunch, antingen nudlar modell större paket eller dubbelpaket (nudlar innehåller förbluffande mängder fett). Jätteportion av ngt på kvällen. Vintertid lägger jag till efterrätt av ngt slag. Ett dygns torrmat hamnar därför på ca 600-650 gr, vintertid lite högre.
Dessutom vräker jag i mig jordnötter och choklad och tar varje tillfälle att äta ngt jag kan köpa längs vägen eller fiska upp.
Dessutom försöker jag gå så ekonomiskt som möjligt för att ligga på fettförbränning snarare än kolhydratförbränning, det har väl knappast ngn inverkan på den totala energiförbrukningen men gör att man har en reservoir av snabbhet i kroppen om behovet skulle uppstå.
Jag släpper väl iväg ca 2-3 kg på en 14-20 dagarstur.
J