1000 minuter 100.000 steg

Herregud, jag har som mest gått 53,000 steg och efter det kände jag mig helt urvriden.

Edit; Med det vill jag bara säga, vilket pannben! Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns!
 
Benny, 53.000 är också beaktningsvärt. Det är ingen tävling mot andra, bara mot sig själv. Och friluftsliv och vandring är ju det sista antal steg har att göra med. Trevlig Helg på dig! 🙂
 
Ja det stämmer såklart! Jag är mest imponerad, jag tänker att 100,000 steg är så oerhört långt bortom ens "vanliga rörelsemönster", och mina 53,000 steg är liksom flera timmars vandring. Det är fantastiskt vad folk klarar av <3
 
Jag har också gått 53000 steg som mest, men det var med en ryggsäck som vägde ca 12 kg. Och nej jag räknade inte stegen, men jag vet att jag går ca 14000 steg per mil, och jag gick 3,8 mil den dagen. Så det var inte speciellt svårt att räkna ut.
 
Jag utgår ifrån att du är ungkarl och har för mycket fritid och ensamtid att slå ihjäl timmar...För ingen fru skulle backa upp något sånt! Absolut inte min fru!!!

Du är 48 år och håller fortfarande på med sånt trams som vi alla höll på med när vi var 20-25 år för att då testa våra gränser för att pusha oss till max i vårt oförstånd.

Är du inte lite för gammal för att fortfarande hålla på med sånt? jag utgår ifrån att du har pushat dej själv i hela ditt liv och borde känna i den här åldern att det är bra nu?
Jag kan ju meddela dig om att på Kullamannen (160km löpning) förra året så var ungefär hälften av dom i topp50 40+ och 6 av dem 50+. Ett annat exempel är en utmaning där de skulle att ta så många höjdmeter som möjligt under en vecka där segraren var 55år. Så nog finns det par där motparten är tillåtande med vad den andre sysslar med på sin egentid och/eller personerna inte längre är unga. Vill du ha andra exempel så ta alla de som ger sig ut på Gröna bandet och andra äventyr.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
infinite222 Idiotvandring 100 km i stockholmstrakten Vandringsleder 4

Liknande trådar