1000 minuter 100.000 steg

Det här kanske vore nåt för dig? För sent i år, men... 😀

Man ska gå i 5 km/h. Detta styrs av funktionärer före och efter klungan som man alltså ska hålla sig mellan. Noggrant utmätt tid för besök på den medföljande rullande bajamajan. Utöver det inga raster. Den som är siste man som fortfarande står går på fötterna vinner. Årets vinnartid: 56 timmar 48 minuter.
Tack för Tips! 😁
 
Är det en utmaning du hittat på själv? Har aldrig hört talas om den iaf.

Vet inte om jag tror det är då hälsosamt för kroppen med sånt, men är man ung och pigg så!

Fotrally/maratonmarschen är lite kul att den fortsätter år efter år. Såg nån dokumentär på svt för många år sedan. De verkar galna.
 
Det här kanske vore nåt för dig? För sent i år, men... 😀

Man ska gå i 5 km/h. Detta styrs av funktionärer före och efter klungan som man alltså ska hålla sig mellan. Noggrant utmätt tid för besök på den medföljande rullande bajamajan. Utöver det inga raster. Den som är siste man som fortfarande står går på fötterna vinner. Årets vinnartid: 56 timmar 48 minuter.
Det där är ju en kopia av romanen med samma namn av Stephen King. Fast i boken så skjuts dom som sackar efter....
Enligt mej en vansinnig tävling som bara går ut på att överbelasta/fördärva sina fot/knäleder och på ett skadligt sätt medvetet fördärva sin kropp.
Enbart dumheter!!
 
Som 12 åring tog min far med mig på en 4 dagars cykelutfärd, Vi avverkade 480 km. Med läkarhjälp fick jag punkterat fett cystor på skinkorna. Efter en veckas vila gjorde det inte längre ont att resa sig efter maten. Nej jag gillar fortfarande att cykla måttlligt vad avser fart o distans.
 
Som 12 åring tog min far med mig på en 4 dagars cykelutfärd, Vi avverkade 480 km. Med läkarhjälp fick jag punkterat fett cystor på skinkorna. Efter en veckas vila gjorde det inte längre ont att resa sig efter maten. Nej jag gillar fortfarande att cykla måttlligt vad avser fart o distans.
Som förälder till 2st döttrar så sågar jag din fars sätt att bete sej så mot en 12-åring, rakt av!!
Som förälder ska man alltid se till att ens barn inte far illa av hur hårt man pushar dom, men det ska alla föräldrar veta!

I ditt fall så var din pappa av den gamla sorten och på den tiden var barnuppfostran inte barnuppfostran, utan mer ett sätt att härda barnen inför livets prövningar. Sånt behövs inte idag på samma brutala vis.
 
Tråden var kul innan pensionärerna kom in med sina bannor ;) Äh, inget man gör varje dag men då och då bra att utmana sig själv. Själv gjort en 100k några gånger och det är lika fantastiskt varje gång. Man mår som en kung efterråt.

Ska testa din utmaning inom kort!
 
Tråden var kul innan pensionärerna kom in med sina bannor ;) Äh, inget man gör varje dag men då och då bra att utmana sig själv. Själv gjort en 100k några gånger och det är lika fantastiskt varje gång. Man mår som en kung efterråt.

Ska testa din utmaning inom kort!
Kul att fler hakar på. Går du från Uppsala till Stockholm rekommenderar jag vägen via Mora Stenar, Alsike, Knvista och Odensala, väl i Märsta är det bara att följa cykelbanorna. Jag klarade 1000 minuters marginalen med 22 min 🤪
 
Kul att fler hakar på. Går du från Uppsala till Stockholm rekommenderar jag vägen via Mora Stenar, Alsike, Knvista och Odensala, väl i Märsta är det bara att följa cykelbanorna. Jag klarade 1000 minuters marginalen med 22 min 🤪
Så du menar att du håller koll på alla steg och minutrar när du vandrar?
Då är du en mer kontrollfreak än min fru, som måste ha en ren diskbänk, alla bord avtorkade och allt inställt i skåp och hyllor som är deras plats, innan hon kan gå och lägga sej...
 
Är det en utmaning du hittat på själv? Har aldrig hört talas om den iaf.

Vet inte om jag tror det är då hälsosamt för kroppen med sånt, men är man ung och pigg så!

Fotrally/maratonmarschen är lite kul att den fortsätter år efter år. Såg nån dokumentär på svt för många år sedan. De verkar galna.
Fick iden att prova 100.000 steg på ett dygn från en YouTube-kanal, några som skulle gå från Uppsala till Stockholm. Enligt Google Maps tillryggaläggs den sträckan till fots på ca 16 tim 40 min, så jag ville försöka klara utmaningen och dom 100.000 stegen inom dessa 1000 minuter. Väl i Stockholm hade jag bara gått ca 91.000 steg, så det blev en kortare vända runt Riddarfjärden för att skrapa ihop till 100.000 steg, tiden blev 16 tim 28 min, alltså med en marginal på 22 min 🤪 Som sagt ingen utmaning som rekommenderas att göras mer än en gång, ganska monotont och tråkigt, samt som många i tråden nämt, mer till skada än nytta på kroppen. Men själv är jag 48 år gammal och hade tur fötter och kroppen höll ihop förhållandevis bra. Det var helt enkelt en lite knäpp men kul utmaning jag ville prova och hade svårt släppa tanken på den så var tvungen att försöka 🙂
 
Så du menar att du håller koll på alla steg och minutrar när du vandrar?
Då är du en mer kontrollfreak än min fru, som måste ha en ren diskbänk, alla bord avtorkade och allt inställt i skåp och hyllor som är deras plats, innan hon kan gå och lägga sej...
Nej, detta med stegräkning var bara en engångsgrej just för denna 100.000 steg utmaning inom 1000 minuter. När jag gick cirka 350 mil genom hela Sverige upp till Nordkap brydde jag mig inte så mycket om distans och tid, då njöt jag istället av resan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
infinite222 Idiotvandring 100 km i stockholmstrakten Vandringsleder 4

Liknande trådar