1000 minuter 100.000 steg

Hejsan,

vill tipsa er vandrings-intresserade där ute om en lite knäpp men rolig utmaning jag hittat och gett en extra twist, att försöka tillryggalägga 100.000 steg inom 1000 minuter i valfri omgivning och miljö. Själv gjorde jag en långpromenad från Uppsala till Stockholm, kanske inte den mest friluftsmässiga vandringen men en kul utmaning och mini-äventyr.

Mvh,

Patrik
 

Bilagor

  • PXL_20240814_074054475.jpg
    PXL_20240814_074054475.jpg
    5.1 MB · Visningar: 43
Blir det inte ett väldigt trippande om man ska göra 100 steg i minuten, dvs nästa två steg i sekunden?
Eller väldigt rask promenad?
Rent matematiskt låter det som en onaturlig gå-stil i alla fall för mig.

Räknar du ett steg för varje fot-isättning eller är ett steg bara med ena foten (dubbelsteg)?

/Patrik
 
Jo, det blev kanske lite onödigt stressigt att hinna 100.000 steg (fot-isättningar) inom 1000 minuter, tempot i sig 100 steg minuten är ganska komfortabelt och lungt (testade innan att mäta mitt naturliga gå-tempo och det blev till 105-108 steg i minuten), men alla småpauser behövdes kompenseras med ett aningen högre gå-tempo. Vettigare vore nog att nöja sig med 100.000 steg inom 24 tim istället för att slippa stressa och mer kunna njuta. Som sagt, ingen särskilt friluftsmässig vandring, men en kul utmaning i sig enligt mig.

Snyggt namn föresten! 🙂
 
Det här kanske vore nåt för dig? För sent i år, men... 😀

Man ska gå i 5 km/h. Detta styrs av funktionärer före och efter klungan som man alltså ska hålla sig mellan. Noggrant utmätt tid för besök på den medföljande rullande bajamajan. Utöver det inga raster. Den som är siste man som fortfarande står går på fötterna vinner. Årets vinnartid: 56 timmar 48 minuter.
 
100.000 fot-isättningar motsvarar 99.999 steg om jag tänker rätt 🙂
startfotens kontakt med marken tillhör det steg som togs innan räkningen påbörjades, om inte så kan inte fotisättningen som gav upphov till steg 99 999 räknas istället.
Med annan matematik skulle sammanlagt 100 000 fotisättningar åstadkomma endast hälften så många steg om varje delsteg räknas var för sig
 
Det här kanske vore nåt för dig? För sent i år, men... 😀

Man ska gå i 5 km/h. Detta styrs av funktionärer före och efter klungan som man alltså ska hålla sig mellan. Noggrant utmätt tid för besök på den medföljande rullande bajamajan. Utöver det inga raster. Den som är siste man som fortfarande står går på fötterna vinner. Årets vinnartid: 56 timmar 48 minuter.
Har varit med där…räcker med en gång.
 
Det här kanske vore nåt för dig? För sent i år, men... 😀

Man ska gå i 5 km/h. Detta styrs av funktionärer före och efter klungan som man alltså ska hålla sig mellan. Noggrant utmätt tid för besök på den medföljande rullande bajamajan. Utöver det inga raster. Den som är siste man som fortfarande står går på fötterna vinner. Årets vinnartid: 56 timmar 48 minuter.
Tack för Tips! 🙂
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
infinite222 Idiotvandring 100 km i stockholmstrakten Vandringsleder 4

Liknande trådar