Jag är ute efter lite input för kommande planer första semesterveckan, nämligen 100 timmar utan medhavd mat. Omständigheter kring resan kommer dock göra att jag bara sover 3 nätter utomhus, och eftersom detta är första gången jag prövar över längre tid kommer jag bara förflytta mig totalt 25 kilometer ganska jämnt utsprida mellan övernattningarna.
Min funderingar som jag har nu rör dock främst vilken utrustning som känns "ok" att ta med. Jag menar att med tält, tändare, gasolkök och fiskespö blir det kanske inte så mycket utmaning. Jag vill ha utrustning där jag måste kämpa lite utan att det blir livshotande.
Saker som står på "skall med" listan just nu:
Normala "svamppromenad"-kläder (ej skalplagg)
Kniv
Tändstål
Poncho
Kompass
Medkit (tabletter, plåster, förband)
Titanmugg, 7.5 dl
Överlevnadsask (som en tändsticksask, bl.a. 4 tändstickor, fiskekrokar och lina)
Expeditionsmobil (hemligt nummer, Telia-abonnemang)
"Kanske"-listan:
Underställ
Förstärkningströja
Drybag
Bivybag (mest som skydd mot myggen)
Sommarsäck (+13, eftersom man fryser mer vid energibrist)
Såg
Tändstickor
Ryggsäck (15 liters)
Kamera
Vattenflaska
"troligen inte men kanske"-listan :
Spork
Myggmedel
Dynamoficklampa
Snuskburk att koka vatten i
Extra kniv
Överlevnadsbok
Ryggsäck vattentät (25 liters)
Videokamera
Vad tycker ni. Vad känns ok att ha med för att det skall bli en utmanande träning och vad känns inte ok. Vad har jag glömt som borde med? Ifall ni undrar över andra parametrar så kommer det ske på västkusten vecka 26.
Min funderingar som jag har nu rör dock främst vilken utrustning som känns "ok" att ta med. Jag menar att med tält, tändare, gasolkök och fiskespö blir det kanske inte så mycket utmaning. Jag vill ha utrustning där jag måste kämpa lite utan att det blir livshotande.
Saker som står på "skall med" listan just nu:
Normala "svamppromenad"-kläder (ej skalplagg)
Kniv
Tändstål
Poncho
Kompass
Medkit (tabletter, plåster, förband)
Titanmugg, 7.5 dl
Överlevnadsask (som en tändsticksask, bl.a. 4 tändstickor, fiskekrokar och lina)
Expeditionsmobil (hemligt nummer, Telia-abonnemang)
"Kanske"-listan:
Underställ
Förstärkningströja
Drybag
Bivybag (mest som skydd mot myggen)
Sommarsäck (+13, eftersom man fryser mer vid energibrist)
Såg
Tändstickor
Ryggsäck (15 liters)
Kamera
Vattenflaska
"troligen inte men kanske"-listan :
Spork
Myggmedel
Dynamoficklampa
Snuskburk att koka vatten i
Extra kniv
Överlevnadsbok
Ryggsäck vattentät (25 liters)
Videokamera
Vad tycker ni. Vad känns ok att ha med för att det skall bli en utmanande träning och vad känns inte ok. Vad har jag glömt som borde med? Ifall ni undrar över andra parametrar så kommer det ske på västkusten vecka 26.