Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

Vandring vid Svedjesjön och Rödmyren 241013

En fin morgontur i vacker skog. Svampar och lavar pyntar skogen.

I skymningen började jag gå ut i skogen. Och följde en rutt jag spanat in.

Höstpromenad på Frösön 241012

Vi gick hela familjen hemifrån till området vid Sommarhagen. Jag gick sedan hemåt medan de andra tog bussen.

Jsg tycker det är så vackert med höstfärger mot vita fjäll.

Skogsvandring vid Kånkbacken 241005

En liten promenad med dottern i skog vid Kånkbacken utanför Östersund. Ett nytt område för oss.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.