Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

Besök i finaste skogen vid Spikbodarna 240519

En fin tur med barnen där vi utforskade ett utsökt skogsområde vid Spikbodarna.

Vi gick omkring och utforskade med utgångspunkt från Skogsmonitor, där man kan se var det finns gammal fin skog.

Orange legeskål och mörk legeskål

Grönsnabbvinge

Hästmyra. Stora och fascinerande.

Återbesök i finaste skogen vid Spikbodarna 241020

Återbesök i härlig kontinuitetsskog vid Spikboarna. En liten tur i fuktig väderlek med häng vid brasa. Det fanns massor av färggranna lavar och svampar att kika närmre på.

Skogsvandring vid Ändsjön 241019

Vandring i fuktig fin skog bland massor med älgar.

Väl nere i skogen vid Ändsjön såg jag älgar lite här och var. De smög omkring i den fuktiga skogen. Spännande!

Urskog vid Torvalla 241019

Det är verkligen ett fantastiskt, men väldigt litet skogsområde. En kort tur medans dottern var på Mulle.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.