Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

Grimsdalen 30 juli till 1 augusti 2024

Grimsdalen ligger mellan Dovre och Randane nationalparker i Norge. Vi tältade två nätter i vårt stora campingplatstält och gjorde två fina dagsturer.

Första natten blåste det mycket så det blev svalt i tältet och lät mycket. Andra natten var det stilla, klart och kallt - det var frost och vi frös.