Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

Dag 34 vilodag Landön

Efter ha sovit ut med lång sovmorgon till 7 tiden ( annars är det uppstigning kring 4-tiden) var det full fart med alla små reparationer och små fix.

Tex har kappelet växt och jag krympt.

Så gjort ett provisoriskt bälte till kappelet så det sitter kvar när sommarkläderna är på.

Jag önskar bara att ryggmusklerna skulle miska i snabbare takt än magen så att skuldrorna skulle få plats och rotera.

Mathandling, ätning och skolagning hanns också med. Även bloggskrivande hanns med denna gång annars brukar jag få göra det efter åt när jag vilat ut från handling med lite paddling.

Nu närmar sig Skåne en av resan troligt lite svårare passager. Inga öar att gömma sig bakom, sand och så all denna mängd människor som gör tältplats svårt att hitta.

Dag 131 Vekarasaari - Kardis

Vattnet hade stigit lite under natten och flödet var ännu lite mer än gårdagen. Så kilometerarna flöt iväg och jag nådde slutet av Mounio älven och fortsatt in på torneälven.

Dag 130 Rajamaa - Vekarasaari

Regnet gjorde susen för vatten nivån och nu flödar det på bättre.

Med mera vatten och jämnare gradient flöt kilometerarna på.

Dag 129 Kelokurkkio - Rajamaa

Älven flyter på men det är fortsatt grynt på sina ställen, förhoppningsvis hjälper regnet en del.

Vid bron i Mounio verkar det finnas en paddelklubb då slalomportar hängde i ett bakvatten.