Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

Dag 104 Bolga - Vedöya

Kvällspromenaden med lite pulshöjning verkade ha gjort susen för morgon gick som smort.

Det var molnigare denna dag och rätt mycket yrkestrafik. Jag trodde att jag skuĺle slippa hålla koll bland små öarna men huvud farlederna verkade gå mitt igenom ögruppena.

Dag 103 Galgeöya - Bolga

Det blåste upp lite igen vid 3-tiden på morgonen så pass att jag behövde sätta om linstagens tältspikar. Så morgontempot vart lite lågt denna dag också.

Men både väder och natur gjorde mig på bättre humör.

Dag 102 Inneröya - Galgeöya

En dag då morgonen fick överhanden, men når jag väl var på gång så lyste solen och jag kunde paddla på mellan små öarna.

Dag 101 Sandnessjoen - Inneröya

Vinden hade mojnat under natten men det blåste upp och molnade till på morgonen. Var lite orolig för sikten då den bara var en 700 m. Men det klarnade upp från havet lagom till överfarterna.

Det var några surfmöjlighter och jag fick några bra surf, men har inte tillräckligt acceleration för att det ska vara effektivt. Men det skvätte över däck i alla fall.

Dag 99 och 100 kuling i Sandnessjoen

Nu har hundra dagar gått sen jag lämnade Timrå ca 3500 km bort.

Det blev två dagar i Sandnessjoen då det drog in blåsväder på tisdagen. Istället för att vurda att låte  båten lika var det ikke dra ut i småbåt denna gång.