Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Vasaloppsleden dag 1

Efter att ha ätit frukost så packade jag min ryggsäck och bar ut den till bilen för att åka till Mora.

Väl i Mora så parkerade jag min bil på långtidsparkeringen och tog bussen upp till Sälen. Efter ca 2 timmars bussresa var jag i Berga by och äventyret kunde börja på riktigt.

Jag tog mig upp för den första backen som är ca 2,5 kilometer lång och kommer till Vasaloppets högsta punkt.

Jag fortsatte min vandring fram till Smågan där jag tog mig en bit mat och fyllde på med vatten. Jag kände mig inte riktigt klar för dagen så jag fortsatte min vandring till ett ställe som heter Skärloksstugan. Där åt jag min middag bestående av Bullens pilsnerkorv och bröd. Mätt och belåten la jag mig och somnade gott.

Sandbäckstjärn.

Segerstad skärgård

Det blev en tur idag ut till Segerstad skärgård efter nattpasset. Det är gött att röra på sig efter ett arbetspass. Även här Segerstad kan man komma ut om man har en funktionsnedsättning, t.ex. sitta i rullstol.

Hammarö Sydspets

Idag på förmiddagen blev det en tur ut till Hammarö sydspets. Det är en tur som är funktionsanpassad. Och man tar sig ut till sydspetsen med rullstol.