reklamation på en jacka som slits ut på nolltid

Sitter här med en jacka , north face med paclite membran och tilhörande tunna tyg som jag köpte i juli förra året på naturkompaniet.

Problemet är att remmarna på min lilla ryggsäck som jag ofta använder till vardags har slitit rejält på tyget under armarna, faktiskt så mycket att underliggande membran har börjat synas på sina ställen på vänstersidan....

vad jag undrar, detta kan ju knappast vara en normalt för en sån här jacka?!? att en jag håller ett år för normal användning, förbannat dåligt och riktigt riktigt surt! vill veta då jag tänkt reklamera jackan om det går

Har själv haft en liknande jacka från Nort face med nästan samma tyg, enda skillnaden var mebranet som inte påverkar slitstyrkan. faktum var att den jackan klarade 3,5 år med den ryggsäcken utan att få ett märke...

så passa er för Nort face paclitejackor, kass kvalitet och ingen slitstyrka!
 
så hær hade jag gjort:
1: ta kontakt med buticken. førklara hur du andvænder jackan och fråga vad de kan gjøra før deg.
2 om de inte kan hjælpa deg så takontakt med importøren till sverige. ring først och få ett manm som du skall førhålla deg till. skriv ett brev eller sænd en mail gjærna med bilde på jackan. man får hoppas att de isåfall kan hjælpa deg. och gløm naturkompanieti all framtid!
3 skulle inte det hjælpa så gå direkt til producenten.dær hoppas jag att du får uppklart dina problem.
jag hadde problem med en jacka riktigt nok en helly hansen men jag fick en ny utan frågor stællda. jag sa att den tog in vatten, de testade den i labbet och sende en ny. min jacka var 4 år gamal. snakka om service.

lycka till
robert
http://www.geilomg.com
 
Ett första steg bör väl kanske vara att försöka få ett uttalande från tillverkare eller butik om vad en sådan jacka skall anses klara av.

Det finns inga produkter som tål hur mycket nötning som helst, och paclite-prylar är väl främst gjorda för att vara lätta?

Om du då kommer knallande med din trasiga jacka kanske tillverkaren anser att en produkt som är gjord för att vara lätt inte samtidigt kan vara gjord för att vara hållbar.

Om du istället frågar först så kan du lägga fram argumentet "Då måste det varit fel på min jacka för den klarade inte det ni påstår".
 
Man kan ju kolla vad Gore själva säger:

Paclite:
"Användningsområden
Friluftsliv, outdoor, cykling och golf."

För mig är ryggsäcksbärande en självklar del av friluftsliv och outdoor (vad nu skillnaden är), så det bör ju plagget tåla.
Om det inte säljs specifikt som cykel- eller golfplagg.

Att gå omkring med rygga måste ju ses som naturlig användning av ett skalplagg - lättvikt eller inte.
 
Oavsett logiken i att en rygga kanske ingår i friluftsliv/outdoor, så tror jag det blir svårt att reklamera jackan.

teledu; sa:
Problemet är att remmarna på min lilla ryggsäck som jag ofta använder till vardags har slitit rejält på tyget under armarna,

Under armarna???

[Ändrat av öringen 2006-05-31 kl 12:10]
 
Har varit nere på Naturkompaniet och snackat med dem.

Inga framgångar där inte, det räknas som naturligt slitage, paclitejackor har mkt sämre hållbarhet jämfört med andra goretxjackor eftersom man använder så mkt tunnare tyger. Så det blir att lappa jackan helt enkelt...
 
Använder du jackan...

Oj, använder du jackan? "Den här jackan är så designad att du bara kan ha den hängande i garderoben..."

Jag har framgångsrikt reklamerat tre GTX jackor, men det är bara att inse, jackorna håller inte för daglig användning, köp istället en Mc Kinly eller liknande billig jacka (med foder) för vardagsbruk eller ha tre fyra jackor att bytas av med...

När jag var fattig student hade jag nästan alltid GTX jackan på mig och då höll den ett år... Sen var det reklamationsdax!
 
Re: Använder du jackan...

fafner; sa:
När jag var fattig student hade jag nästan alltid GTX jackan på mig och då höll den ett år... Sen var det reklamationsdax!

Fördelen med Goretex är ju att man kan byta jacka vart tredje år gratis!

...så länge man inte köper Paclite och använder den, uppenbarligen.
När Gore skriver att Paclite kan användas till "Friluftsliv, outdoor, cykling och golf" menar de då att man ska AVBRYTA sitt friluftsliv, outdoor, cykling eller golf när man tar på sig plagget?

Fast det är klart, till och med jag inser ju att man inte ska använda Paclite till att slita på till vardags. Om inte jeanstyg håller för det, varför skulle Paclite göra det?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joanna Montane Minimus - plötsliga bekymmer med lyckligt slut Kläder 43
trod Haglöfs byxa, reklamation? Kläder 1
HugoS Reklamation av jacka Kläder 4
Anders262 Reklamation: Performance-shell vs XCR Kläder 25
Totem289 Rimlig tid för svar, reklamation Kläder 2
chem reklamation??? Kläder 8
Avrell Reklamation- Souresandaler Kläder 0
grodanbolle Reklamation! Kläder 11
kungsleden reklamation av conrad kain! Kläder 3
undar Klättermusen/Reklamation? Kläder 36
Robert D Lundhags och reklamation? Kläder 3
arnell Reklamation till OR? Kläder 0
KakanSomSmular Tips på "Fot-formade" vandringsskor? Kläder 12
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Still Alive Skalbyxor med dragkedjor på sidan Kläder 20
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Livetiskuggan På huvudet Kläder 31
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
UN8 Garderob för fjället/skogen - Prio på hållbarhet och ej märken Kläder 34
Enblåbanan För lång ärm på regnjacka Kläder 9
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
komfortPerZonen Tystaste regnjackan på fjället? Kläder 18
Nap Addera innerficka på skaljack, fästmedel? Kläder 5
adrianvonpelt Märke på dessa skor? Kläder 2
bionicon Turbukser med ventilasjon på lår? Insider og/eller utside? Kläder 3
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Ldf Såg för tur/camping. Gärna kompatibel med yx-fickan på fjällräven vidda pro. Kläder 1
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9
nicko_ Proflex+ membran/Rab Kinetic Plus - jakten på ny jacka Kläder 3
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
FruNalleman Rom i oktober - vad ha på fötterna? Kläder 11
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
Rickyräv Vilket plagg på överkroppen för varm person? Kläder 21
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Hæstr Kommer cellgummi på kängor att mjukas upp med tiden? Kläder 8
Lakritsglass Skillnad på dunjackor? Kläder 23
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
FruNalleman Skillnad på herr- och damskor i storlekar? Kläder 45
Karolina P Värde på nya Jörnkängor? Kläder 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.