reklamation av conrad kain!

jag är en stolt ägare till tierras conrad kain. haft jackan i ca 1,5 år och är mycket nöjd, förutom på en punkt.
dragkedjorna för ventilation under armarna går inte att stänga helt utan det blir ett hål vid dragkedjans slut. följden av detta blir att när jag varit ute och det regnat en stund så kommer jag hem med två blöta fläckar på varje sida av kroppen.
så ska det väl inte behöva vara med en jacka som delvis används som just regnjacka?!
någon som känner igen sig?
själv anser jag att det inte är någon förslitningsskada utan ett produktionsfel. ska det inte gå att reklamera den då?
 
Jag är också en glad ägare till C K.
Angående dragkedjorna i armhålorna, dom är inge vidare. Bröstfickans vattentäta dragkedja är efter ca ett halvårs daglig användning ett glapp på ca 1 mm.
Så uppfinningen med vattentäta dragkedjor är en uppfining som man kan spinna vidare på tycker jag.

Själv är jag inte så kraftig så att jag "fyller ut" hela jackan, då känns det som den berömda andingen inte fyller sin funktion helt ut.. utan att jag blir blöt från insidan också !!!

Någon som har testat "huvan" med hjälm under?

Erik
 
Har reklamerat- och fått en ny!

Är också glad ägare till en C K. Hade haft den ca fyra månader när den började läcka under armarna. Lämnade dock inte in den direkt p.g.a. att jag bodde i Schweiz då. Lämande in den i början av juli i år, via Naturkompaniet. När jag inte hade återsett den på två månader ringde jag Tierra och frågade hur det stog till. Fick då en mycket trevlig Fredrik på tråden som lovade att kolla upp allt. han ringde tio minuter senare och bad om ursäkt och sa att han inte ens kunde skylla på semestrar när det gällde min jacka. Jag fick en helt ny, inte så dumt. Men jag vet att de i vanliga fall byter blixtlåsen om man reklamerar.

Det bästa att göra är att ringa Tierra direkt, de är toppentrevliga och väldigt serviceminded. Att ha en mellanhand är nog bara en nackdel.

Ha en skön (torr!) höst!

Carolina
 
angående hjälm

det får inte plats en hjälm under huvan på jackan i fråga, jag tror det går på cassin ridge men jag har aldrig provat då jag själv äger en conrad cain.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.