Blixtlås problem Haglöfs Tornado
Sedan jag tvättat min Haglöfs Tornado första gången fick jag problem med att den tunna flik tyg bakom blixtlåset ständigt åkte in i blixtlåset, så varje gång jag skulle dra upp eller ner blixtlåset. 2-4 cm gick det att dra sedan var det stopp. Dra tillbaka in med fingrarna och pilla dra 2-4 cm igen, otroligt irriterande på en så dyr jacka 1495 SEK. Hade det varit ett plagg för 299 SEK hade jag kunnat acceptera det. Under min semester i våras då jackan åkte på och av åtskilliga gånger/dygn jag var lindrigt sagt irriterad. När jag kom hem var jag in på affären och klagade men dom trodde inte det gick att reklamera, men jag kunde ju själv ringa Haglöfs, trots att dom nya Tornado dom hade i butiken hade en tjockare flik bakom blixtlåset, så problemet var nog känt (barnsjukdom ?). Visserligen hade jag kunnat sytt om det själv, men det är svårt att sy nära blixtlåset med samtliga mina pressarfötter, eller helt sonika klippa bort fliken men trots allt borde en så dyr jacka fungera.
För några veckor hade butiken en representant från Haglöfs på besök och jag tog med mig min Haglöfs Tornado och visade hur besvärligt det är med blixtlåset, och sa som det var att jag var lindrigt sagt irriterad. Representanten sa direkt åt mig att lämna in jackan i butiken så skickar dom den till Avesta (tror jag det var men det spelar ingen roll i sammanhanget), så syr Haglöfs om den. Nu efter mindre än 2 veckor har jag fått tillbaka min Haglöfs Tornado med en tjockare flik bakom blixtlåset och nu det verkar det fungera bra.
Så har Ni en Haglöfs Tornado av första årgången och problem med blixtlåset så reklamrea, det lönar sig. Jag köpte min i december 1998.