Tunn vindtät långärmad tröja

Jag har ingen vindtät tröja att rekommedera men brukar själv en värmetröja från cykelhandlarn, i en poly-ull t-tröja och behövs det ett vindtät ytterlager tar jag en tätvävd poly-bomull herrskjorta över. Blåser de småspik så har jag en lunn liten klätter busarong i nylon, 95 gram. De suveräna glesstickade ylle slipovern och tröjan är lättvikts verkliga värmeplägg. Värmande ullplagg fingerar bäst just luftiga.
Hoppas du kan släppa din låsning vid det obefintliga.

go tur
 
Trots önskemål om tröja så hade jag tittat närmare på Arcteryx Squamish Hoody. Mjuk och lite lätt stretch, samt optimal balans mellan vindtäthet och ventilation. Den är mer ventilerad än de flesta vindjackor men bryter ändå vinden tillräckligt. Använt min länge i de flesta friluftsaktiviteter oavsett sommar eller vinter, allt från paddling till vasalpppet.

Patagonia hade tidigare en Airshed pullover som nog hade varit optimal men som inte finns i deras sortiment längre.

Dobsom r 90 har bra balans mellan vindtäthet och ventilation men har tyvärr muddar vid handleden vilket inte är optimalt vid paddling eller liknade.

Lycka till
 
jag har inte heller nån tröja att tipsa om men jag tror att mitt mest använda plagg är liknande denna vindjacka från Ullmax som säljs billig nu:
 
Vid paddling har jag en fiskarskjorta från Grundéns med galonärmar.

Jag gillar också försvarsmaktens M59 skjorta i ren hyfsat vindtät ren bomull . Vill man vara mindre militärmuppig kan man sy en egen liknande. Eller leta efter en ljusblå som kanske var till FN-uppdrag?

Thure

20230614_194425.jpg
 
Tackar för tips men de två senaste är jackor och jag hade hellre önskat en tröja utan blixtlås.
Fortsätt tipsa!

/Patrik
7mesh compound jersey är det du är ute efter. Ett gäng som hoppade av Arc'teryx för att göra världens bästa cykelkläder.

 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Tunn och lätt vindjacka för sommarhalvåret? Kläder 16
Moga Seglarstövlar tunn sula? Kläder 7
Listigaräven Ullunderställströja, modell slitstark men tunn. Kläder 14
SLMT Tunn jacka Kläder 9
Lasse Åbom Val av tunn dunjacka? Kläder 12
bredviken Tunn dunjacka!? råd önskas Kläder 38
Alvide coolmax vs tunn ullstrumpa Kläder 7
jasainc Tunn dunjacka under skaljackan? Kläder 3
mange85 Lätt och tunn jacka i tropiskt klimat - Singapore Kläder 4
Janne harr Tunn Jacka Kläder 17
EvaR Tunn och varm fleecejacka, finns det? Kläder 10
srpp tunn och enkel softshellsbyxa? Kläder 16
bigfish Tunn GoreTexjacka? Kläder 15
tango Byxor att cykelpendla i, vindtät, vattenavvisande fram, stretch bak, signalfärgade Kläder 10
Smogz Jacka (vindtät, andas bra, torkar snabbt) Kläder 19
tango Vindtät, ofordrad vattenavvisande gul cykel-jacka, 2 fickor, hel dragkedja Kläder 20
mindful Vindtät fleece/merino tröja Kläder 4
Wibrån Vindtät men ventilerande jacka finns den? Kläder 12
Mr_Mathias Vatten/vindtät toppluva? Kläder 10
Razzle-Dazzle Vindtät/varm underställs kallsong? Kläder 10
lleberg Vindtät jacka/tröja, som andas bra? Kläder 17
vandrarmalin Vindtät mössa - vilken? Kläder 16
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
zzeezz Vindtät flecee? Kläder 11
realout Proffsig, vindtät balaclava? Kläder 7
tjolanta Vindtät fleecejacka Kläder 8
Vindtät skjorta? Kläder 2
Silver Fang Långärmad skjorta eller långärmad tröja för vandring Kläder 36

Liknande trådar