Njet vindkraftverk i fjällen......
... för guds skull, skall det inte få finnas några områden i vårt land där vi slipper att hela tiden påminnas om eländes elände. Vidkraftverket i Suorva är så gräsligt fult och förfular området å det värsta. Blir det fler i fjällområdet kan de lika gärna släppa utbyggnaden av älvarna också. Varför inte Vuojatätno.......som vattenfall visat intresse för.
Varför skall allt elände dras upp till norrland, bygg ut kärnkraften i södra sverige istället så det räntar lite, det är ju där förbrukarna finns. Tyvärr har vi så svaga politiker här uppe i norr så de kommer säkerligen inte att våga säga emot. Bara den egna politiska karriären som styr åsikterna.
Trodde i min enfald att Maud Olofsson värnade om glesbygden och att hon hade ett vettigt kontaktnät här uppe, men det verkar vara tvärtom. Sedan hon kom upp sig har hon bara deltagait i en massa för norrland dåliga beslut.
Det finns alldeles för många ryggradslösa politiker som inte vågar ta ställning för de väljare som en gång valt dem..
kanske har ovanstående inte så mycket med sakfrågan att göra, men jag blir så förbannad när jag hör sånt svammel....... får rent av puls!!!