avslutad210712
Gäst
Läser följande recension
-------------------------
Recension av ITAB
Dålig stil vid reklamation
av Anders Henriksson, 2004-10-27
Plus: ?
Minus: Att de inte tar ansvar för reklamationer-
------------------------------------------------
Funderar nu på vilka tillverkare/leverantörer som tar sitt ansvar utan att hänvisa till en massa formaliteter.
Har köpt en del nya grejor i år och tyvärr har inte alla varit 100% i kvalitet och därför har jag nyttjat min rätt att reklamera och att få sakerna fixade. Observera också att det i de flesta fallen handlar om småsaker.
Lundhags - småstrul med kängor och ryggsäckar. Inga som helst problem. Styrkte inköpet med ett email från internet-leverantören. Skickade retursedel så jag slapp lägga ut för frakten.
Tierra - inga problem. Frågade inte ens efter kvitto. Skickade retursedel så jag slapp lägga ut för frakten.
Primus - inga problem. Krävde inte ens kvitto.
Garmont - inga problem. Krävde inte kvitto. Gav kundnummer på bussgods så jag slapp lägga ut för frakten. Skickade dock inte tillbaka skorna eftersom det bara var en dekorsöm som gått upp.
Garmin - skickade nya kontaktbleck som jag råkade bryta av när jag försökte bryta till dem för att slippa irriterande glappkontakt.
Sportsnet - hade glömt två liggunderlag i en order och skickade dem efter ett snabbt telefonsamtal.
Sportsmanship - svarar inte ens på mail när man frågar om deras produkter.
Så nu vore det skoj att höra andras erfarenheter.
-------------------------
Recension av ITAB
Dålig stil vid reklamation
av Anders Henriksson, 2004-10-27
Plus: ?
Minus: Att de inte tar ansvar för reklamationer-
------------------------------------------------
Funderar nu på vilka tillverkare/leverantörer som tar sitt ansvar utan att hänvisa till en massa formaliteter.
Har köpt en del nya grejor i år och tyvärr har inte alla varit 100% i kvalitet och därför har jag nyttjat min rätt att reklamera och att få sakerna fixade. Observera också att det i de flesta fallen handlar om småsaker.
Lundhags - småstrul med kängor och ryggsäckar. Inga som helst problem. Styrkte inköpet med ett email från internet-leverantören. Skickade retursedel så jag slapp lägga ut för frakten.
Tierra - inga problem. Frågade inte ens efter kvitto. Skickade retursedel så jag slapp lägga ut för frakten.
Primus - inga problem. Krävde inte ens kvitto.
Garmont - inga problem. Krävde inte kvitto. Gav kundnummer på bussgods så jag slapp lägga ut för frakten. Skickade dock inte tillbaka skorna eftersom det bara var en dekorsöm som gått upp.
Garmin - skickade nya kontaktbleck som jag råkade bryta av när jag försökte bryta till dem för att slippa irriterande glappkontakt.
Sportsnet - hade glömt två liggunderlag i en order och skickade dem efter ett snabbt telefonsamtal.
Sportsmanship - svarar inte ens på mail när man frågar om deras produkter.
Så nu vore det skoj att höra andras erfarenheter.