Bor inte i Stockholm men tack ändåSenaste åren har HMG haft 20% på allt någon gång på hösten. Men ja, dyrt ändå så klart. Skaffa den tjocka 820-stången om du slår till. Jag orkade inte hålla på och krångla med stavarna. Bor du i Stockholm, vilket jag gissar du inte gör baserat på namnet, kan du få kolla på mitt (jag har 4:an också).
Här en bild där du ser hur det ser ut med innertältet för två. Utöver sovsäckarna har vi en HMG 4400 och en 2400-rygga inne i tältet. De får plats mellan inner och ytter också om blöta. Det funkar för två med packning inne men blir trångt. Ensam är det ett palats. Är man oftast två och ”bara” kan köpa ett rekommenderar jag fyran.
Visa bilaga 33550
Ser väldigt rymligt ut. Mitt Enan (Kerlon 600) väger inkl extra linor, linspännare, tältspik och footprint ca1450 gram. Så ett Ultamid 2 skulle bara väga lite mer.
Jag gillar att Enan tar väldigt lite plats, så att man kan sätta upp det på lite roliga ställen där ett större inte skulle få rum. Men det är ju lite knepigt att tältet ”ska” sättas upp i ett skyddat läge (för det bullrar när det blåser) och samtidigt borde det stå på ett blåsigare ställe för att det inte ska bli så mycket kondens.
Ska hålla koll på när det blir rabatt på HMG.