Vem har ansvaret för rovdjuren?

mellpat; sa:
Klart att vi ska få - förutsatt att vi själva väljer att åka bil eller att möta dom djur du nämner. Jag vill inte mötas av en hungrig björn på förstugtrappan när jag strax ska gå ut och hämta tidningen i postlådan. Ok, risken är väldigt liten men den är också väldigt onödig.
Känner du till vilket som är Sveriges farligaste djur, dvs. baserat på antal människor som drabbas av det, mellpat? Borde väl utrotas, eller?

Raskesven
 
Fästingen kanske kan betraktas som det farligaste djuret för människan. Getingen är dock det djur som kan betraktas som farligast om man menar det djur som dödar flest människor i Sveriga av alla djur:

http://susning.nu/Geting

Ska den också därför självklart utrotas?

Raskesven
 
Bra att du erkänner kraften i dom gener hos människan som talar om för oss att vi ska vara rädda för vargar. En del människor använder tricket att ha tama degenererade vargar (så kallade hundar) som husdjur för att komma över sin rädsla. Det verkar funka bra men själv är jag emot att hålla djur i slaveri bara för att tämja mina rädslor. För det är väl inte för köttet och mjölken som du har hund?
 
Om du riktar ditt inlägg till mig sâ har jag hund till samhällsnytta.
Mina räddningshundar stâr till tjänst för att hjälpa vilsekommna eller förolyckade medmänniskor.
Jo, jag har iofs en hund som inte är Tjh, men det beror pâ särskilda omständigheter. Hon skulle därimot fungera utmärkt som terapihund, sâ om du vill kan vi boka tid för behandling.
 
Gunnar,
Tack, men det funkar inte för mig för då får jag söka hjälp hos hudterapeut efteråt. Av artighet mot hundägare brukar jag klappa deras hundar men går sedan diskret och tvättar händerna efteråt. Hade blivit för mycket tvättande.

Föredrar för min del katter. "Dogs have masters, Cats have staff!"
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg