Just tillbaka efter en övernattning vid Svartjärn. Finns en del ved i vedskjulet men den är ordentlig fuktig. Lägg till alla minusgrader så blir det isved. Tog lite tid att få fart på elden och den brann kanske inte optimalt men värmde gott till slut iallafall.
Blöt ved eller inte, grym service att dom lägger ut ved till oss som tycker det är kul att härja omkring i skogen så vi har nåt att värma oss vid.
Hade -12 inatt. Kommer lite mera bilder på bloggen sen sen.
/Fredrik
http://cyberjunkies.wordpress.com/
Härligt !! Hade -14 på kvicksilvret ingen eld bara underställ och min isfjorden + cellplastsliggunderlag. Höll mig varm hela natten. Har du kordinaterna till vindskjulet alt vedförrådet vid svarttjärn? Är riktigt bra service att få veden utkörd.. undrar bara om det inte försvinner lite till villaägare då det verkar vara strykande åtgång. Det är ju inte så ofta man träffar på likasinnade vid vindskjulen när man är ute .. Har varit ute varannan helg sedan i oktober (övernattat) i närheten av vedförråden. Missade fotografiskt iofs när han sov i vindskjulet och jag uppe på kullen vid Sisjön ! Sisjön hade ved för någon vecka sedan iafall
!! // Andreas