Veckotävlingen

Rapport från måndagens pass: 0.

Förövrigt lämnade passet inte mycket att önska då väder o vind, sinnesstämning, förträfflig stol och väl värd investering i form av nytt spö och rulle, välknutet tackel och fet mask (egen odling) satte ett behagligt leende på mitt ansikte... Ska jag ändå gnissla så glömdes både kaffe och pipa på köksbordet vid avfärd...
IMG_20210419_111800005_HDR.jpg
IMG_20210419_105805486_HDR.jpg

Skitväder även här och andra sysslor som måste utföras så det blir inget fiske för mig den här helgen.

Webkameran i Rosendals hamn verkar inte fungera.

Blev en kort sväng idag med. Det blev något men det räknas nog inte. En mås 😞
Inte kul och jobbigt att få tag i den. Fick klippt linan kort i alla fall. Kändes som det hade blivit mer skador om jag skulle försöka lossa krokarna.

Blev en kort sväng idag med. Det blev något men det räknas nog inte. En mås 😞
Inte kul och jobbigt att få tag i den. Fick klippt linan kort i alla fall. Kändes som det hade blivit mer skador om jag skulle försöka lossa krokarna.
Jobbigt, och ingen poäng. Hoppas att den klarade sig. Just att få en fågel på kroken är en av mina (få) nojor. Jag hade en klasskompis som hade en kusin som brukade meta mås. En strömming på en trekrok, fäst i linan på spinnspöt, på bryggan. När han fick napp tog han fram pilbågen. Undrar vad det blev av den grabben. Seriemördare?

Ställning efter omgång 16

fiskarlennart 38 p
Ahvenet 18,5 p
Norgefiskaren 18 p
lausvik 16 p
pegason 11 p
Jiggprofeten 6 p
fyad 3 p
Trasselkludd 2,5 p
Mille 2 p

Ahvenets plastpåse tog honom förbi mig och Anders till en andraplats i sammandraget medan Trassels gjorde entré i årets tävling genom att passera Mille.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg