Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Blev inget mer fiske i helgen.Varit ute ett pass i eftermiddag/kväll.
Två havsöringar. En över mått. Men den bjöd på en så fin kamp så den fick friheten åter. Och lite tveksamhet kring blankheten.
Veckans total 12 poäng.
Ställning efter omgång 15
fiskarlennart, 38 p
Norgefiskaren 18 p
lausvik 16 p
Ahvenet 16 p
pegason 11 p
Jiggprofeten 6 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Anders med i leken igen och har tagit upp jakten på Lennart. Snipjägar´n har äntligen öppet vatten och loggar nu in sina smålandsgäddor men har fått konkurrens i den grenen av Profeten. Ahvenet ägnar sig åt fiske efter kustöring och själv har jag inte fiskat alls de två senaste omgångarna, Trassel har ännu inte begått säsongspremiären.
fiskarlennart, 38 p
Norgefiskaren 18 p
lausvik 16 p
Ahvenet 16 p
pegason 11 p
Jiggprofeten 6 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Anders med i leken igen och har tagit upp jakten på Lennart. Snipjägar´n har äntligen öppet vatten och loggar nu in sina smålandsgäddor men har fått konkurrens i den grenen av Profeten. Ahvenet ägnar sig åt fiske efter kustöring och själv har jag inte fiskat alls de två senaste omgångarna, Trassel har ännu inte begått säsongspremiären.
Den tog på ett 10g Toby rött med svarta streck och guldbaksida även den på 1510g tog på samma drag.. Man hade även en tävling om största spinn och flugfångad fisk och det visade sig lustigt nog att den flugfångade vägde exakt lika som min spinnfångade 4290g. Blev ett presentkort var på 300kr.. Rullen var min väl beprövade Cardinal 54-Fint!
Vad tog den på?
Det ser mycket behagligare ut än när jag och pegason var där.Anmäler fiske idag...Visa bilaga 35667
Gratulerar till vinsten!Den tog på ett 10g Toby rött med svarta streck och guldbaksida även den på 1510g tog på samma drag.. Man hade även en tävling om största spinn och flugfångad fisk och det visade sig lustigt nog att den flugfångade vägde exakt lika som min spinnfångade 4290g. Blev ett presentkort var på 300kr.. Rullen var min väl beprövade Cardinal 54-
Rött med lite svart verkar funka väldigt bra där.
Vintertid är det en populär färg på kustwobblers (Sandgrävling och Vicke) vid havsöringfiske i mina vatten.Gratulerar till vinsten!
Rött med lite svart verkar funka väldigt bra där.
Hmmm... Ännu ingen rapport från Trassels premiärfiske (eller om det mer handlade om att sitta in den nya fiskestolen?). Väldigt tyst även i övrigt. Strålande fiskeväder över Hardangerfjorden men här i Roslagen är det snöblandat regn som bjuds just nu. Nå, det blir väl fiske till helgen? Här och där...
Det är typiskt aprilväder här. Växlar mellan snö och sommarvärme. Det envisas med att blåsa en hel del också. Men hoppas hitta ut någon dag i alla fall.Hmmm... Ännu ingen rapport från Trassels premiärfiske (eller om det mer handlade om att sitta in den nya fiskestolen?). Väldigt tyst även i övrigt. Strålande fiskeväder över Hardangerfjorden men här i Roslagen är det snöblandat regn som bjuds just nu. Nå, det blir väl fiske till helgen? Här och där...
Det kan ha med tiden på året att göra.Det är typiskt aprilväder här.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg