Den önskar jag svar på!!!Märlorna är väl tänkta att fiskas i/på tången och att ligga nästan stilla? Pyttesmå ryck, Eller har jag fattat fel?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
När jag sett märlor simma så ser det intressant ut. Dom kommer bara svävande genom vattnet med konstant fart utan någon rörelse.
Så det är så jag fiskar dom när jag fiskar en märla som enda fluga. Med konstant fart och sedan ett långt stopp. Ett drag, ganska långsamt 30-40 cm, paus och låt flugan hänga. Fiskar nära tången.
Det är också vanligt att fisken går på märlan när den är upphängare även om den inte fiskas som ovan.
Så det är så jag fiskar dom när jag fiskar en märla som enda fluga. Med konstant fart och sedan ett långt stopp. Ett drag, ganska långsamt 30-40 cm, paus och låt flugan hänga. Fiskar nära tången.
Det är också vanligt att fisken går på märlan när den är upphängare även om den inte fiskas som ovan.
Takk för god info. Får pröva den en dag!
Det tar ca 12 Tim med båt. Så kanskje man kan få en fisk eller två.😂Du får väl ro ut till plattformen. Så kan du ju dörja på vägen dit.
Glöm bara inte att föranmäla turen!Det tar ca 12 Tim med båt. Så kanskje man kan få en fisk eller två.😂
Blev ingen fisketur igår. Det kom en kuling vind från söder. 15sek/m som inte var meld.
Temp var ok 13gr+
Så mld fiske idag.
Temp var ok 13gr+
Så mld fiske idag.
nu skal jag på jobb igjen! 14 dagar.
Men blir fiske när man kommer hem!
Skit fiske!!!
Men blir fiske när man kommer hem!
Skit fiske!!!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg