Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Senaste passet var det bra klass på. Gör ett nytt försök idag.I helgen tänker jag fiska. Men även om det skulle nappa blir det svårt att konkurrera med Ahvenet...
Själv nollade jag men hade det skönt på min brygga.Senaste passet var det bra klass på. Gör ett nytt försök idag.
Det blev inga fiskar idag.Det blev en del fisk och olika arter idag. Inget flugfiskande utan pilkande på botten.
För min del blev:
2 blekor
1 torsk
1 hornsimpa
1 fjärsing
1 berggylta
Andra arter vi fick upp idag var stensnultra, sej, kantnål. Kantnålen var felkrokad.
Ingen makrill visade sig.
Veckans total 56 poäng.
TL ids inte kontrollräknaDet blev inga fiskar idag.
Veckans total 56 poäng.
Resultat omgång 33
Ahvenet, 56 p
pegason, 14 p
lausvik, 0 p
Ställning efter omgång 33
Ahvenet, 61 p
fiskarlennart, 52,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 35,5 p
lausvik, 31,5 p
Trasselkludd, 7 p
Snipjägarn´s grabb, 3 p
Maya, 2,5 p
Ahvenet drar ifrån i toppen men hösten är lång. För min del är sommarstiltjen nu över och förhoppningsvis ska det bli en hel del fiske framöver. Snipjägar´n är fortfarande inom räckhåll och kanske även Anders (beroende på hur hans arbetsschema ser ut). Trassel har haft annat att bestyra men om våra planer går i lås så kommer även han att dra ihop några poäng framöver.
Ahvenet, 56 p
pegason, 14 p
lausvik, 0 p
Ställning efter omgång 33
Ahvenet, 61 p
fiskarlennart, 52,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 35,5 p
lausvik, 31,5 p
Trasselkludd, 7 p
Snipjägarn´s grabb, 3 p
Maya, 2,5 p
Ahvenet drar ifrån i toppen men hösten är lång. För min del är sommarstiltjen nu över och förhoppningsvis ska det bli en hel del fiske framöver. Snipjägar´n är fortfarande inom räckhåll och kanske även Anders (beroende på hur hans arbetsschema ser ut). Trassel har haft annat att bestyra men om våra planer går i lås så kommer även han att dra ihop några poäng framöver.
Blev två makrillar. Lite oväntat först för första makrillen fick jag på tackel för plattfisk. Men det var så djupt där så jag nådde nog inte ner till botten.Anmäler fiske idag
Katterna klagar när jag inte kan fiska i ån , så jag drar till Göta Älv för en metetur idag som härmed anmäls..
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg