Jo, jo, är det skarpt läge så är det. Ska själv masa mig ut. Grundénsjackan ligger redan i bilen.Anmälan: 30/7 Söndag.
(Lillgrabben undrar om vi kan fiska lite idag. Trots regnskurar så tvingar jag mig upp från soffan)
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Rapport 30/7 Söndag:
3st (39, 41,45) och 4st Abborrar (19, 20, 22, 25).
Omväxlande väder med regnställ på och ordentliga regnskurar, till solsken och kortbyxa på.
Minnesvärd fisketur då grabben tog sina första abborrar, 3st, på kastspö. (Och 3 snipor!)
Nu var det inga rekordfiskar han fick, men ändå PB!
3st (39, 41,45) och 4st Abborrar (19, 20, 22, 25).
Omväxlande väder med regnställ på och ordentliga regnskurar, till solsken och kortbyxa på.
Minnesvärd fisketur då grabben tog sina första abborrar, 3st, på kastspö. (Och 3 snipor!)
Nu var det inga rekordfiskar han fick, men ändå PB!
Blev inget fiske denna vecka , allt regn har gjort ån till en stor sjö .
Lyckades marginellt bättre idag. Fick se fisk men inte fånga den.Jag hittade ingen fisk då och idag är sista dagen kvar den här veckan så jag anmäler ett nytt försök.
0 poäng i veckan.
"I Fäders Spår för Framtids Snipor"
Resultat omgång 30
pegason, 27 p
Snipjägarn´s grabb, 26 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p
Ställning efter omgång 30
fiskarlennart, 50,5 p
Ahvenet, 50 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 33,5 p
lausvik, 28,5 p
Trasselkludd, 7 p
Snipjägarn´s grabb, 3 p
Maya, 2,5 p
Nu får Trassel se upp så att han inte blir omsprungen av en junior. Och var, frågar jag mig, är Mille? Ammars är väl mest notabelt att Ahvenet nu har slagläge. Liksom Maya har i junioravdelningen...
Anmäler fiske i morgon torsdag
Det kändes lite vågat att anmäla ett pass första gången man provar på laxfiske. Men det gick vägen. Det blev en lax och en abborre.Anmäler fiske idag.
Bilagor
De nyinsatta regnbågarna ville inte nappa så det blev att dra lite småfisk till de svältande katterna. 6 abborrar och 5 mörtar blev det = 31p till mig o katterna mätta
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg