Veckotävlingen

Vadarbyxor behövdes för att kunna fiska i ån, nappade en del. 10 mörtar och 4 abborrar = 34p. Katterna hade längtat efter färsk fisk och jag fick en abborre till matprocessed (20).jpeg

Resultat omgång 26

Norgefiskaren, 26 p
pegason, 25 p
Ahvenet, 11 p
fiskarlennart, 11 p

Resultat omgång 27

Norgefiskaren, 46 p
fiskarlennart, 23 p
Ahvenet, 12 p

Resultat omgång 28

Norgefiskaren, 32 p
Ahvenet, 0 p

Ställning efter omgång 28

fiskarlennart, 47 p
Ahvenet, 46,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
lausvik, 26 p
pegason, 26 p
Trasselkludd, 7 p
Maya, 2,5 p

Nu är resultatrapporteringen up to date igen. Själv har jag inte bara slarvat med den utan även haft semester från fisket i snart två månader men nu när snipjägar´n kommit i kapp så börjar det väl bli dags för nya försök. Annars är det väl tätstriden som är mest intressant och den ihärdige Ahvenet ligger tvåa endast en halv poäng efter Lennart (vars katter enligt uppgift börjar se betänkligt magra ut) medan Anders gjort en snabb upphämtning och, beroende på hur ofta han har tid att fiska, mycket väl kan blanda sig i diskussionen om totalsegern.

abumaticrally23.jpg

Vad årets Abumatic-rally beträffar så saknar det tävlingsmoment men i min egenskap av självsvåldig TL bestämmer jag att de av Veckotävlingens deltagare som deltar även i rallyt därigenom tilldelas en (1) extra poäng (i Veckotävlingens sammandrag) per vecka som de i vederbörlig ordning rapporterat detta i rallytråden.

2023-07-23-06-06-41.jpg

Morgonstund har guld i mund, heter det och det stämde för den abborre jag drog upp strax efter klockan fem i morse. Kanske inte äkta guld men i alla fall en guldfärgad spinnare. 11 poäng, således och min kropp säger att den nog hellre vill vila än ge sig ut igen...

Rapport 20/7 Torsdag:
7st och 1st Abborre (30cm).

Ny sjö, Halländsk, bra ramp utrustad med en förträfflig grillplats.

20230720_125543.jpg

Fisket var, trots resultatet, utmanande. Dels växlade vädret ordentligt från halv storm med regn, till nästan vindstilla och kvalmig luft.

20230720_163537.jpg

(Totalt i veckan 10st + 4 Abborrar)

Resultat omgång 29

fiskarlennart, 34 p
pegason, 34 p
ahvenet, 26 p
lausvik, 11 p

Ställning efter omgång 29

fiskarlennart, 50,5 p
Ahvenet, 48,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
lausvik, 29,5 p
pegason, 27 p
Trasselkludd, 7 p
Maya, 2,5 p

Lennart tog ansvar för sina katter den här veckan och delade därmed förstaplatsen med pegason. I sammandraget ökade han sitt försprång något liksom pegason segade sig förbi mig och min enda abborre. Resultatservicen åter up and running...

Resultat omgång 29

fiskarlennart, 34 p
pegason, 34 p
ahvenet, 26 p
lausvik, 11 p

Ställning efter omgång 29

fiskarlennart, 50,5 p
Ahvenet, 48,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 29,5 p
lausvik, 27 p
Trasselkludd, 7 p
Maya, 2,5 p

Lennart tog ansvar för sina katter den här veckan och delade därmed förstaplatsen med pegason. I sammandraget ökade han sitt försprång något liksom pegason segade sig förbi mig och min enda abborre. Resultatservicen åter up and running...
Ovan den korrigerade ställningen efter omgång 29.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg