Veckotävlingen

Jo, nog fick jag flera napp men min enda fångst blev en liten abborre, mer i Lennarts storlek för katterna än Pegasen senaste vackra fångst. Metade på djup mellan 0.5-3.0 meter och grupperade om till en smalare del av Svartån där jag metade på maxdjupet ca 1 meter och fick min fina Borre som gömde sig i skuggan under en klibbal.....
IMG_20220709_145518729.jpg
Angnade enbart med mask idag. I morgon tänker jag köra bottenmete... Kanske på samma fina ställe jag fann i dag....
IMG_20220709_145455965_HDR.jpg

Support till ingen nytta! Broder laidback....
IMG_20220709_145541318_PORTRAIT.jpg

Jo, nog fick jag flera napp men min enda fångst blev en liten abborre, mer i Lennarts storlek för katterna än Pegasen senaste vackra fångst. Metade på djup mellan 0.5-3.0 meter och grupperade om till en smalare del av Svartån där jag metade på maxdjupet ca 1 meter och fick min fina Borre som gömde sig i skuggan under en klibbal..... Visa bilaga 39401Angnade enbart med mask idag. I morgon tänker jag köra bottenmete... Kanske på samma fina ställe jag fann i dag....Visa bilaga 39400

Visa bilaga 39402

Se där ja! Det finns ål i Svartån så att du vet. Hur det är med beståndet nu vet jag inte. Jag var in 10-talet gånger men lyckades aldrig lura någon. Nattfiske!:)

Jo, nog fick jag flera napp men min enda fångst blev en liten abborre, mer i Lennarts storlek för katterna än Pegasen senaste vackra fångst. Metade på djup mellan 0.5-3.0 meter och grupperade om till en smalare del av Svartån där jag metade på maxdjupet ca 1 meter och fick min fina Borre som gömde sig i skuggan under en klibbal..... Visa bilaga 39401Angnade enbart med mask idag. I morgon tänker jag köra bottenmete... Kanske på samma fina ställe jag fann i dag....Visa bilaga 39400

Visa bilaga 39402
Är det brorsan som sitter och småler?

Jag gjorde precis en hälsocheck på min mask. Tror att dom har fröset ihjäl i brossans kylskåp. Nu är jag bedrövad och måste finna en plan B för morgondagens fiske ... Spinnfiske eller deg.....
16573864485316826607954336625879.jpg
lol

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg