Veckotävlingen

Bara det en bästa är gott nog, självklart!

Härligt, bara man slipper myggen!:)
I min ungdom så var vi ett gäng i samma ålder som jag då och då sov jag i sovsäck under bar himmel ute på en ö i en källsjö ovanför sjön där föräldrana hade sommarstuga.
Jag vaknade vid 4-tiden på morgon och var myggbiten nåt så kopiöst i ansiktet. :(
Det var inte det enda som hände den natten. Tidigare under natten så simmade en älg över till ön och gick och betade. Jag ljuger inte om jag säger att älgen var runt 10 m som närmast ifrån mig och dom övriga. Vi var 2 som vaknade av att det knäcktes några grenar när oss. Mitt i naturen!:)
Plötsligt la älgen benen på ryggen och stack med en jäkla fart. Jag tror att den fick vittring av oss trots att det var i princip vindstilla. Det plaskade till rejält i sjön när kom ner i vattnet och simmade tillbaka till fastlandet. :)

Härligt, bara man slipper myggen!:)
I min ungdom så var vi ett gäng i samma ålder som jag då och då sov jag i sovsäck under bar himmel ute på en ö i en källsjö ovanför sjön där föräldrana hade sommarstuga.
Jag vaknade vid 4-tiden på morgon och var myggbiten nåt så kopiöst i ansiktet. :(
Det var inte det enda som hände den natten. Tidigare under natten så simmade en älg över till ön och gick och betade. Jag ljuger inte om jag säger att älgen var runt 10 m som närmast ifrån mig och dom övriga. Vi var 2 som vaknade av att det knäcktes några grenar när oss. Mitt i naturen!:)
Plötsligt la älgen benen på ryggen och stack med en jäkla fart. Jag tror att den fick vittring av oss trots att det var i princip vindstilla. Det plaskade till rejält i sjön när kom ner i vattnet och simmade tillbaka till fastlandet. :)

Det blir hängmatta och propeller... Ingen sovsäck.

Kan inrapportera ett misslyckat UL-fiskepass i hemmaån. Under de två veckor som gått sedan jag senast var där har näckrosorna tagit över så att det är (vet jag efter att ha testat...) omöjligt att kasta från land utan att fastna. Åkte därför till Dogger och köpte mäsk och planerar att i morgon bitti återvända till platsen för dagens nederlag med utrustning för sutarmete.

I Doggers realåda fann jag några fina genomlöpare så om jag orkar och vädret är med mig kan det i morgon kväll bli ett försök till skymningsfiske efter havsöring.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg