Vart tar ni vägen vänner, om det blir krig ???

Jag tror jag hade flytt fältet illa kvickt, packat familjen i bilen och dragit upp till sambons fädernesland, värmland. Detta känns rätt med tanke på storskog med mycket jaktbart vilt, fiskrika sjöar och vattendrag, gott om ödetorp att bosätta sig i och folk man känner på hyfsat nära avstånd. Sen får man bara hoppas att om Lede Fi kommer österifrån, så är inte detta hans förstaval på invasionsväg in i NATO-område.

//Jocke

Jag har en idé. Under förutsättning att ryssen (eller FRA) inte läser det här. Vad sägs om att bestämma en plats där vi alla utsidianer möts upp. Med vårat samlande kunnande (för att inte tala om alla prylar) så borde vi kunna överleva det mesta.

Tyvärr dyker även boken "Flugornas herre" upp i huvudet. Det hela slutar nog bara med att :
* lättpackarna slås ihjäl av tungpackarna (mha av tungpackarnas ryggsäck så klart),
* veganerna blir uppätna av karnivorerna,
* jägarna skjuter ihjäl rovdjursromantikerna,
* Slotte blir långsamt kvävd av en feminist,
* de som inte tror på klimathotet förgiftar mijövännerna,
* någon blir strypt av ett kängsnöre när han tycker att ultralätta skor verkar bra,
* och den sista tar livet av sig själv eftersom han inte tycker om ensamhet...

(Jag har säkert glömt någon grupp som nu inte känner sig förolämpade ;) )

Glöm inte att blogga om det, vi är ivarjefall två som kommer att sitta på en solig beach sippandes på paraplydrinkar och undra hur det går för resten av er ;)

Tar med mig biliotekskortet och smiter till något mellanösternland eller östeuropeiskt kanske, och lever gott på deras flyktingstöd och socialhjälp sittandes i en fin 3:a med balkong tillsammans med släkt o vänner.

När jag vaknar ur den drömmen går jag ut och gör vad motstånd som kan göras, såklart.

Den siste förverkligar sina drömmar om ett år i vildmarken med alla andras utrustning o proviant....

Jag, som många födda 1970 o framåt, har inte gjort lumpen. Man skulle väl få inställa sig i vilket fall för o se om man duger till något. Skulle det inte vara så(konstiga tanke)får man väl vänta tills invasionen är ett faktum(hemska tanke)o ansluta sig till motståndsrörelsen. Grabben skulle jag lämna med min bror, han har ett halvt hektar odlingsbar jord och egen brunn. Det är bara sexton mil dit så det kan jag göra till fots.
För fanken vättlefjäll kom hit o du får hjälp av oss utsidespolare, vi lämnar inte dig bakom oss...
Du är vad jag fattar en människa som kan ta tag i saker o ting, o sådana är välkomna vid en kris.

Glöm inte att blogga om det, vi är ivarjefall två som kommer att sitta på en solig beach sippandes på paraplydrinkar och undra hur det går för resten av er ;)

Joo, för när tredje världskriget kommer så utspelas det bara i Sverige och dessutom är alla schyssta nog att släppa igenom alla charterflyg över gränsen hursomhelst.

om det blev krig...

Vart tar jag vägen då? Ja inte fan tänker jag berätta det på nåt internetforum...

Nä, de ska få leta. Förgäves.

För några år sedan hade jag och en bekant väldigt vägjorda planer på vad vi skulle göra om fågelinfluensan slog till och utplånade mänskligheten á la 28 dagar senare. Tur att det inte blev så, men nåde den som hade hostat i "min" skog...

Krigsfotografi är en genre jag alltid fascinerats över så om jag skulle ha kriget runt knuten skulle det ju underlätta det karriärvalet en del.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathew Vart hittat man fnöske? Överlevnad 9
Anders78 Vart hittar jag försvarets hanbok i överlevnad Överlevnad 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg