Vad gäller vad jag som startade tråden själv bär mina saker i så varierar det. I mitt snart 50 åriga liv har jag stadigt skaffat utesovar och naturutrustning i en jämn ström och knappt sålt eller slitit ut nåt!!! 2 hillebergtält, mellanpris sovsäckar för några minusgrader för hela familjen samt några lite finare sovsäckar. Cellplast med slutna celler och termarest, troligen kring 10 sammanlagt, trianglar sprit, gas, massor med fleece, dun, g1000, klättermusenbomull, galon, goretex, annan texmix, skinnskor, syntetiska skor, cellgummi, gummistövlar. Mössor handskar, 4 flugspön betydande mängder spinnfiske, mete, nät, älgstudsare, småviltbössa, knivar och yxor. 2 fritidshus, ett på fjället i Lappland och ett i djupa jämtlandsskogen, bor mest i stugorna när jag är ute i naturen men det blir endel nätter mest i tält men ibland under tät gran eller bara ute. Ni ser varåt det barkar, en halvgrön hoorder. Familjen har mycket ryggsäckar, min stora är 85 liter, min vanliga är 60, jag har en 35 l, dessa 3 till vandring mest. Se har jag stolryggaäck på 30, liten på 15 jaktsäck på ram 40 liter, skinnsäck, dessa till jakt, fiske, bärplockning etc. Ytterligare säck för skidor och skridsko. Gud hjälpe mig för att köpa mer saker, det är en galenskap ;-) jag betraktar helt klart min egen, min frus och älste sonens 60 liters säckar som mest allsidiga för vandringsturer.
Bosse
Bosse