Man talar med bönder på bönders vis, för att citera Strindberg. Jag vederlägger tramsiga inlägg med svar på samma nivå. Skillnaden är kanske att mina faktauppgifter är korrekta medan de uppgifter jag bemöter är helt felaktiga. Eller tror du också att 250' jägare tillbringar 120 dagar var per år i älgskogen och att de i snitt har en fru och två barn var som är beroende av älgjakten? Såna dumheter ska naturligtvis bemötas och har du några bättre metoder än jag så varsågod och demonstrera dem. För övrigt vet jag inte om jag har efterfrågat dig som recensent av min debatteknik. Jag tycker inte att du hjälper rovdjursdebatten heller i någon större utsträckning men förstår inte varför jag skulle behöva delge dig den uppfattningen.
Jag tror du skulle bli en utmärkt reporter på nån av våra kvällstidningar.
Även fast du bara har stoff till en notis så fyller du på själv så det blir en helsida.
Du hör det du vill höra och resten lägger du till själv...
Med den "debattekniken" får du väl acceptera att vem som helst vill sätta betyg.
Om jag säger att jägaren har 2 barn hemma så betyder det att jägaren tillhör en vanlig familj.
(socialstyrelsen rekommenderade 2,6 barn för ett antal år sedan)
Alla jägare utanför min bekantsskapskrets kanske är barnlösa men jag chansar på att dom inte
är det...eller måste jag hitta en länk om detta?
Sen är inte barnen beroende av älgkött, men dom tar del av den.
(dom behöver nödvändigtsvis inte bo hemma för den delen (ifall du tänker hänga upp dig på "hemma"))
Älgjakten pågår mellan September till 31 Januari vilket inte är detsamma som 120 dagars jakt.