Blir också less på höra om klimathot och om att folk ska sluta äta kött.
Om det är nått som är miljöhot så är det flyget och alla charterresor.
Om nu våra politiker Hade taggigt hotet på allvar så hade vi fått ställa undan bilen och cykla till och från jobb hela året om, Helt enkelt gjort drastiska åtgärder när det gäller folks vanor. Jag tror ingen idag skulle vilja gå tillbaka som vi hade de på början av förra seklet.
Bensinen är ju dyrare ju längre upp i landet du kommer även maten är det.
Nog kommer jag äta mina köttbitar och så.
Skulle hellre se att kollektivtrafiken blev billigare och effektivare och att flyget blir dyrare.
Vem har sagt att man ska sluta äta kött? Man kan dra ner på köttätandet samtidigt som man kvoterar sina flygresor. Du är ett typiskt exempel på resonemanget "jag tänker inte hjälpa till för det finns andra saker som inte jag gör som är värre."
Kan väl säga att saker och ting är värre i Norge där man ser miljötankar som en religion. Man startar bilen när man stiger upp så att den ska bli varm medan man äter frukost. Sen kör man till jobbet. Det var ca fem minuters promenad för mig som bodde längre bort från arbetsplatsen. På sommaren gör man likadant. Bilen får stå och gå medan man handlar för då håller AC:n bilen på skön temperatur. Men helt ärligt gjorde många likadant på 80-talet i Sverige. Det handlar bara om attityd och förändringsobenägenhet. När min kollega ringde mig medan jag var på jobb i Norge frågade han om det störde. Nej, förvisso är det annan tidszon i Norge men jag var vaken. Han frågar: Tidszon? Ja, sa jag- Norge är ju femtio år efter.