varför klagar man så¨mycket på just dessa?

Bra, Johannes74, det behövs fler som du, som först ägnar fem inlägg åt att kategoriskt yttra en enda ståndpunkt, och sen ytterligare tio åt att försvara din rätt att ha den.
Hur heter det nu? Jag kan ha fel åsikt, men jag är beredd att dö för att hävda den? Eller var det min rätt att hävda den?

Kul, gillar ordentliga tag, men vilken åsikt ar det vi pratar om?

jag tror att dom flesta här är nördar, är det inte bra.. man lyssnar väl på nördar eftersom dom orkar grotta ner sig i detaljer som icke-nördar inte gör?

( http://sv.wikipedia.org/wiki/Nörd )

Ja, det var den betydelsen jag tänkte mig.
Ja ibland så är nördar "bra att ha" men jag tror att man ibland kan vara lite skeptisk i största allmänhet om någon har ägnat månader framför datorn med utsidan.se för ögonen. Den personen måste vara lite knepig som väljer att göra så med sitt liv, så att säga.

Ja, Gud hjälpe och bevare oss för knepiga människor. I din inläggstakt är du snart en av dom/oss!

Nja, Gud behöver nog inte bevara oss från dessa människor, de kan vi nog stå ut med, men frågan var väl om vi hyser samma tilltro till dem.

Ja, jag har skrivit en hope inlägg idag. Det kan jag göra varje dag fram till påsk innan jag är lika knepig som en annan... Gud bevare oss!! ;)

Hur fanken startar man ett nytt ämne? Har försökt i timmar nu, det var ju därför jag blev medlem. Suck. :cool:
Någon?

(Den har tråden verkar ha flippat så jag tar mig friheten att fråga här)

Tja

återgår till ursprungsfrågan.

Håller med om att Utemagasinet inte är lika läsvärd för mig som jag tyckte för 5, 10, 15, 20 och 25 år sedan. Kanske inte så förvånande att de har lite svårt att komma med nya grepp som jag skulle bli överraskad av. Men de har fortfarande en profil som tilltalar mig. Idag kan man läsa lika intressanta artiklar och tester på många ställen i t ex Turist, I Alla väder, Paddling, Fjell och Vidde, Friflyt och Outside.

Naturkompaniet har ett bra utbud och fint att det finns priskonkurrens. Tycker inte att deras personal är sämre än den hos andra butiker. Vissa butiksanställda är bra andra är sämre. Mindre butiker kan man ofta pruta i, det brukar vara svårare i större kedjor.

Hilleberg har jag för liten erfarenhet av för att ha någon uppfattning om.

På det hela taget är det kul med friluftsprodukter både hårdvara som prylar och mera mjuka saker som tidningar. Man kan ha kul både med dyra och lite billigare prylar.

Hilleberg och Naturkompaniet samt Utemagasinet har roller liknande statskyrkan som det är OK att gnälla på. Det finns också en hel del anhängare där Hillebergianerna verkar vara mest talibanlika.
Finns det talibaner så finns det också många kritiker typ.

Thure

Du väljer ett forum

Hur fanken startar man ett nytt ämne? Har försökt i timmar nu, det var ju därför jag blev medlem. Suck. :cool:
Någon?

T ex det här allmänna forumet. Klicka i så fall på den röda länken upptill "Allmänt om friluftsliv"

Då får du upp en länk "Ny diskussion" som ligger uppe till vänster. Klicka där.

Thure

Nja, Gud behöver nog inte bevara oss från dessa människor, de kan vi nog stå ut med, men frågan var väl om vi hyser samma tilltro till dem.

Ja, jag har skrivit en hope inlägg idag. Det kan jag göra varje dag fram till påsk innan jag är lika knepig som en annan... Gud bevare oss!! ;)

Om du hade hängt på Utsidan ett tag så hade du märkt att det finns inläggsnördar (dvs tusentals skrivna) som uppenbart har jättestor friluftserfarenhet. Självklart har jag stor tilltro till dem. Det vore ju dumt att bortse från vad erfaret folk skriver.

En person med få inlägg är okänd. Det betyder inte "dålig" eller för den delen "sund", bara okänd. Du kanske har grymt underbyggda åsikter, men det ligger ju i sakens natur att det framgår först efter ett antal inlägg.

Om du hade hängt på Utsidan ett tag så...

Hrm, om den saken vet vi inget eller?

Hur som helst, precis som ingen vet vad jag eller andra Utsidan-blåbär har för erfarenhet sa vet vi inte heller vad dessa "nördar" har för erfarenhet.

Men en sak vet jag å det bestämdaste och det är att en del har väldigt mycket åsikter oavsett om de vet vad de pratar om eller inte. :cool:

(OBS! Ingen här nämnd eller åsyftad!)

Behöver kritiska synpunkter vara att klaga? Kanske med namnen och erfarenheterna förväntade sig vissa något bättre?
Men Naturkompaniet har ju fördelar med, mycket finns hemma för att titta och klämma på, reorna brukar ha stor bredd.
HB, vi har 4 tält och med några små egna förbättringar så är vi nöjda med de exemplaren. Det finns nånga bra tälttillverkare idag och än fler som bygger tyngre tält.
Utemagasinet prenumerade jag på de första 20 åren, men numera läser jag det på biblioteket. För mycket blev för mig för förutsägbart. Det finns många andra friluftstidningar, speciellt utländska. Även dem kan man finna via biblioteket om man frågar. Numera finns ju även vissa tidningar på nätet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fiskens Hur nära bostaden får man tälta? Allmänt om friluftsliv 143
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Daikaruus Hittar man en digital / online karta någonstans Allmänt om friluftsliv 18
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
Fjällkjell Vart kan man köpa en sån här? Allmänt om friluftsliv 6
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
fritänkare Vad händer om man lägger en roddbåt på stadens mark? Allmänt om friluftsliv 7
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Miss Yster Hur blir man känslomässigt bekväm med att sova i tält? Allmänt om friluftsliv 74
turbo100 Var börjar man nu i vinter??? Allmänt om friluftsliv 28
andflygh Vart skriver man om... Allmänt om friluftsliv 1
saraabeiramar Fjälltur i december- vart kan man åka? Allmänt om friluftsliv 2
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
greenfish Hur gör man upp en säker eld i en torr skog? Allmänt om friluftsliv 38
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Crimper Man fast utanför Nikka Allmänt om friluftsliv 11
Noatun. "For every man of action" Allmänt om friluftsliv 6
avslut120813 Vad får man inte missa i Norge? Allmänt om friluftsliv 16
Teknikern Och så sitter man där och velar IGEN! Allmänt om friluftsliv 15
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
Argusgranskare Björntätt i Funäsfjällen?Kan man ha hunden med sig längre? Allmänt om friluftsliv 37
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
Helmetrock Jobb på Svalbard, vad hittar man på? Allmänt om friluftsliv 40
Charli28 Får man tälta på stranden? Allmänt om friluftsliv 18
Vägslav Vad får man inte missa i Rom? Allmänt om friluftsliv 10
MartinGbg Sommarsemester i Dalarna - vad får man inte missa? Allmänt om friluftsliv 19
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
Leffe357 Man kan klara sig på lite Allmänt om friluftsliv 6
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
moerne Vad gör man på väg norrut? Allmänt om friluftsliv 17
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
Om man parar vasaloppet med fjällräven classic så får man Allmänt om friluftsliv 2
veni Mycket folk i fjällen, hur upplevde ni det? Allmänt om friluftsliv 20
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
Jojosurf Therm-a-Rest NeoAir Xtherm - Varför så olika? Allmänt om friluftsliv 7
hereinsweden Hur mycket vatten? Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
Moxer NRKs "Ut i naturen" mycket bättre än SVT Allmänt om friluftsliv 7
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20
Webb med mycket produktbilder Allmänt om friluftsliv 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg