varför klagar man så¨mycket på just dessa?

lol, deras tillverkning ligger i baltikum...

Jo men det är deras fabrik. En hel del tillverkare köper kapacitet från fabriker för att tillverka något, sen nästa vecka tillverkar den fabriken deras konkurrents prylar., SÅ visst är det en skillnad. Men det viktigaste (oavsett om man har egen fabrik eller inte) är att man har en sjysst kvalitetskontroll.

Undrar om det är så at ett antal av oss nu har läst den där blaskan så länge att de helt enkelt har svårt att komma med nya artiklar. Då de kör en Sarekspecial så har vi dels läst den redan 5 gånger förr i tidningen och dels hare vi varit där själva en massa gånger och har vi missat något så har utsidans andra medlemmar svarat på frågorna redan.

Det måste vara svårt att ge ut en tidning som till en så pass stor del handlar om ett icke förnyelsebart material. Naturen ligger ju liksom bara där.
Christian

Många tidningar/magasin har ju "fördelen" att de är intressanta/läses under en viss period bara. Tänker på så många specialtidningar det finns om allt från bröllop till barnafödande, där kan man ju verkligen köra Copy Paste på mycket av innehållet för det är långt mellan varven som folk intresserar sig för innehållet.
Det är ju inte så att man samlar mer och mer kunskap om friluftsliv genom att köpa fler och fler Utemagasinet. Mest prylarna som skiljer över tid.

Det är ju inte så att man samlar mer och mer kunskap om friluftsliv genom att köpa fler och fler Utemagasinet. Mest prylarna som skiljer över tid.

Och även på prylbevakningen är de ju lite trista.
Jag som är sjukt prylintresserad gillar inte att de så konsekvent låsas som att bara dyrmärkena finns. I senaste numret hade de i och för sig en Everest-produkt i test. Senast det hände var väl 2003, typ.
En annan tråkighet är att de konsekvent pratar om lättare grejer som något bara för "snabba turer". Vad tusan är det? Låter som en 90-talsgrej.

Sen hittar man ju såklart bättre prylnyheter på Internet än vad man gör i tidningar. :)

Hilleberg: Med några få undantag (Haglöfs) har jag sovit i Hillebergs-tält sedan 1999. Det första - Keron 4 - var helt fantastiskt för 3 under det årets Sarekvandring. Jag har det kvar fortfarande, men numera oftast på kajakturer. Sedan fick jag smak på ensamturer och köpte därför ett Nallo2. Jag kom aldrig på god fot med det tältet. Fotändan mot hård vind och regn... Blöt sovsäck! Det sålde jag och skaffade ett Akto. Har jag än så länge inte använt på fjället, däremot i skogen (aningen klaustrofobiskt) och på en 3-dagars vintertur. Katastrofalt dålig ventilation. Ett isfall värre än Njupeskär. Jag har dock inte gett upp hoppet än. Sommarfjäll och Akto kanske är kanon? Nammatj3 har jag som vintertält när jag skidar med kompis. Kan inte tänka mig ett bättre tält. Slutbetyg: Säkert men långt ifrån alltid bra.

Naturkompaniet: Fruktansvärt tråkigt! Numera köper jag de flesta prylarna via nätet, men roligast är ätt gå in i en butik med kunnigt och engagerat folk.Visst händer det att en och annan pryl inhandlas på Naturkompaniet, men det är bara i nödfall.

Utemagasinet: Jag måste erkänna att jag fortfarande prenumererar. (skäms) Jag river/klipper ur de artiklar jag är intresserad av. De flesta handlar om platser jag inte varit vid eller saker jag förbisett när jag varit där. Några tester spar jag också - ett tag. Nu var det dock längesedan jag sparade något. Så jag borde väl säga upp den... men... DÅ kommer säkert något fantastiskt som jag missar.
Det är ju faktiskt stora områden i den svenska fjällvärlden som nästan aldrig berörs. Samtidigt känns det rätt bra. Det vore tråkigt om man kunde läsa om alla sina egna projekt i förväg...
Nä! Jag tror att det får bli mitt nyårslöfte: Säg upp prenumerationen!

HåkanF

PS ... någon kan väl skicka ett mejl om det kommer artiklar om Sulitelmaområdet...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fiskens Hur nära bostaden får man tälta? Allmänt om friluftsliv 143
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Daikaruus Hittar man en digital / online karta någonstans Allmänt om friluftsliv 18
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
Fjällkjell Vart kan man köpa en sån här? Allmänt om friluftsliv 6
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
fritänkare Vad händer om man lägger en roddbåt på stadens mark? Allmänt om friluftsliv 7
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Miss Yster Hur blir man känslomässigt bekväm med att sova i tält? Allmänt om friluftsliv 74
turbo100 Var börjar man nu i vinter??? Allmänt om friluftsliv 28
andflygh Vart skriver man om... Allmänt om friluftsliv 1
saraabeiramar Fjälltur i december- vart kan man åka? Allmänt om friluftsliv 2
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
greenfish Hur gör man upp en säker eld i en torr skog? Allmänt om friluftsliv 38
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Crimper Man fast utanför Nikka Allmänt om friluftsliv 11
Noatun. "For every man of action" Allmänt om friluftsliv 6
avslut120813 Vad får man inte missa i Norge? Allmänt om friluftsliv 16
Teknikern Och så sitter man där och velar IGEN! Allmänt om friluftsliv 15
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
Argusgranskare Björntätt i Funäsfjällen?Kan man ha hunden med sig längre? Allmänt om friluftsliv 37
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
Helmetrock Jobb på Svalbard, vad hittar man på? Allmänt om friluftsliv 40
Charli28 Får man tälta på stranden? Allmänt om friluftsliv 18
Vägslav Vad får man inte missa i Rom? Allmänt om friluftsliv 10
MartinGbg Sommarsemester i Dalarna - vad får man inte missa? Allmänt om friluftsliv 19
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
Leffe357 Man kan klara sig på lite Allmänt om friluftsliv 6
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
moerne Vad gör man på väg norrut? Allmänt om friluftsliv 17
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
Om man parar vasaloppet med fjällräven classic så får man Allmänt om friluftsliv 2
veni Mycket folk i fjällen, hur upplevde ni det? Allmänt om friluftsliv 20
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
Jojosurf Therm-a-Rest NeoAir Xtherm - Varför så olika? Allmänt om friluftsliv 7
hereinsweden Hur mycket vatten? Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
Moxer NRKs "Ut i naturen" mycket bättre än SVT Allmänt om friluftsliv 7
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20
Webb med mycket produktbilder Allmänt om friluftsliv 1

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg