• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför finns inte julmust på burk?

Jag tycker för övrigt att man ana en viss nedtoning av CC's förr om åren så äckligt massiva reklamkampanjer för att vi skulle dricka en annan svart dryck till julskinkan.. eller har jag bara härdats?
 
Det har funnits

Häromåret, julen -03 tror jag det var, så hittade jag julmust på burk, jag tror att det var på Grövlans handel i Storsätern, vid Grövelsjön. Det måste ha varit ett tillfälligt försök, för sen har jag aldrig sett det. Den smakade som vanlig. Om jag minns rätt så var det Apotekarnes, alltså inget konstigt märke.
 
Re: Det har funnits

Boludo; sa:
Häromåret, julen -03 tror jag det var, så hittade jag julmust på burk, jag tror att det var på Grövlans handel i Storsätern, vid Grövelsjön. Det måste ha varit ett tillfälligt försök, för sen har jag aldrig sett det. Den smakade som vanlig. Om jag minns rätt så var det Apotekarnes, alltså inget konstigt märke.

Helt rätt. Spendrups svar:

Hej Staffan,
Det fanns must på burk under en period, men intresset för julmust på burk var låg och vi övergick till å-pet (återvinningsbar förpackning) och det visades sig vara rätt beslut.

Med vänlig hälsning

Caroline Ekman
Informationschef
 
Vardagsedge

öringen; sa:
Varför vill du ha must på burk, pucko?

Hej!

Vi har en läskkyl på jobbet. Den servas av aloC-ocaC.
Jag satte en lapp på dörren med texten: "När kommer julmusten?".
Svaret fick jag idag: "Kommer ej! Finns ej på burk.

De verkar med andra ord inte motvilliga till att köra hit julmusten om den bara hade funnits på burk, därav frågan i forumet.

/Örjan
 
Håller med om sötman. Det kunda vara mindre av sötman och mer av det som gör att det smakar must. Drack i somras enbärsmust från ett bryggeri som jag tror låg utanför Ljusdal. Lite mindre sött och en svag enbärssmak. Väldigt god. Men än har jag inte smakat den perfekta musten.
 
Passa er Stockholmare...

Så här i Jultider är det på sin plats att höja ett varningens finger. Drick inte er Julmust i tunnelbanan eller på tunnelbanestationerna!!! det är nämligen olagligt.....
Enligt en gammal ordningsstadga, som så vitt jag vet gäller fortfarande, är det nämnligen förbjudet att inta maltdrycker i Stockholms tunnelbana!!!

Så håll er i skinnet vänner så att ni inte får tillbringa Julen i kurran!!!;)

default.asp')
Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
 
Bortkastade pengar...

Raskesven; sa:
Här i Svedala kämpar CC i motvind under jul- och påskhelgerna:) Julmust är gott, särskilt Apotekarnes.
Jag har under flera år fascinerats av att CC ens bryr sig om att försöka slå sig in på dom svenska julborden.

– Glöm det CC ni har inte en chans –

Dessa reklamkampanjer är bortkastade pengar, varför inte nöja sig med att dominera marknaden resten av året, lägg reklampengarna där istället. Nä... låt oss slippa reklamsnuttarna med dessa ho-ho-ande amerikanska bjäfstomtar som mot sin natur klunkar i sig CC. Ge dom lite must istället så att dom kommer i rätt stämning inför Julen, eller varför inte lita Glögg: "Glöggen heter .....a"

default.asp')
Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
 
CC har kapitulerat och börjat med egen julmust. 'Bjäre' heter den visst.

Annars är det rätt knepigt att hitta nån bra must om man bor på en mindre ort. Två sorter varav den ena Apotekarnes och den andra Aportekarnes light. Wow, liksom. In med musten på bolaget.