Jag säger inte ett skit , det är mest du som pratar(skit).
Men jag påstår att varken du eller jag kan säga att det är på ena eller andra sätter. Kan du för mig bevisa att du har rätt ska jag gärna ge dig en klapp på axeln. Om inte tycker du att du ska be om ursäkt.
Lite fakta om du vill.
man brukar dela in ADHD i tre grupper.
Den hyperaktiva-impulsiva, Den ouppmärksamma, Den kombinerade
Minst sex av symptomen måste ha funnits i minst sex månader med början innan barnet har fyllt sju år:
-är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter
-har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar
-verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal
- följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår uppgifterna)
- har ofta svårt att organisera sina uppgifter eller aktiviteter
- undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet (t ex skolarbete eller läxor)
- tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter (t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg)
- är ofta lättdistraherad av yttre stimuli
- är ofta glömsk i det dagliga livet
Sen som bieffekt till detta ett dåligt självförtroende som adhd patienter oftas lider av.
Men en idrott eller liknade är inte av ondo, en teori är att men lider brist på dopamin och kroppen ersätter det med adrenalin i stället.
Spänningssökare därimot har ofta lägre halt av enzymet MAO i blodet. En människa med låg MAO-halt kräver mer spänning för att bli tillfredsställd och få sin dos av adrenalin.
det är brukligt att hänvisa till källa när man klipper och klistrar av vad andra publicerat och inte låtsas att man själv producerat texten..