Var hittar jag gräddpulver?

Hej,
Är det någon som kan lägga in bilder på ovan nämnda "gräddpulvret ligger förpackat i gulbruna glasburkar och mjölkkpulvret i knallgula plåtburkar"? Eller som kan skriva ut tillverkarens och produktens namn?

Mvh, Klas

Misstanken är just nu att "gräddpulvret" som avses är "Prädd" som inte alls är något gräddpulver, utan ett gräddersättningspulver (jfr sacketter/socker). Och Prädd går inte alls att använda istället för grädde, det är bara utvecklat för att ge gräddsmak i kaffe...

//J
 
Prädd ÄR ersättning för grädde i t.ex kaffe. Mina erfarenheter gör att jag inte skulle använda det till något annat.
Nestlés mjölkpulver är dock, anser jag, en fullgod mjölkersättning till det mesta där man vill/behöver ha mjölk.
 
Med risk för att bli kallad besserwisser så tänkte jag att det kunde vara bra att hålla isär begreppen:

Prädd = gräddersättning dvs inte grädde utan något som liknar det
Nido = torrmjölk, alltså inte mjölkersättning utan riktig mjölk i torkad form
 
Tack Erik för länken till Nido.

Fraktal, skulle du kunna lägga in en bild eller ge tillverkarnamn och produktnamn för gräddpulvret i gula glasburkar?

Mvh, Klas
 
Väcker denna gamla tråd eftersom rubriken är identisk med min aktuella fråga. Jag söker "äkta" gräddpulver till min hemtorkade mat och *inte* substitut som Completa. Friluftsmat är det mest bekanta varumärket i Sverige, men deras gräddpulver är för tillfället slutsålt överallt. Finns något alternativ, eller utländsk leverantör?
 
Väcker denna gamla tråd eftersom rubriken är identisk med min aktuella fråga. Jag söker "äkta" gräddpulver till min hemtorkade mat och *inte* substitut som Completa. Friluftsmat är det mest bekanta varumärket i Sverige, men deras gräddpulver är för tillfället slutsålt överallt. Finns något alternativ, eller utländsk leverantör?
Jag satt också och letade häromdan. Jag hittade en 500-gramsburk hos naturligt.se. https://naturligt.se/products/friluftsmat-storpack-graddpulver-500-gram

Skafferimat.se (det som tidigare var friluftsmat.se) säljer dessa, det är deras märke. Men det finns bara kvar 12-pack just nu. Lite mer än vad en vanlig frilufsare behöver, tänker jag... Tydligen har de kommit fram till att preppers är en bättre målgrupp än friluftsmänniskor. :)
 
Jag satt också och letade häromdan. Jag hittade en 500-gramsburk hos naturligt.se. https://naturligt.se/products/friluftsmat-storpack-graddpulver-500-gram

Skafferimat.se (det som tidigare var friluftsmat.se) säljer dessa, det är deras märke. Men det finns bara kvar 12-pack just nu. Lite mer än vad en vanlig frilufsare behöver, tänker jag... Tydligen har de kommit fram till att preppers är en bättre målgrupp än friluftsmänniskor. :)
Tack. Jo, så långt har jag hittat med Google också. Samt en brittisk sajt där rätt produkt finns men frakten kostar dubbelt så mycket som varorna. Önskar fler tips.

För övrigt blev det nytt liv i den gamla tråden. Kanske skulle startat en ny på en gång så att min halvakuta fråga inte drunknar?
 
Var bor du? LucuFood och Polonus-Poldeli i Malmö brukar ha äkta gräddpulver, men inte alltid och tveksamt om de skickar. Man kan ju alltid ringa och fråga.
Jag hittar det ibland även i andra invandraraffärer i Lund.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Setter2 Var hittar jag ett rökeri??? Friluftsmat 3
Nyman Var hittar man torkad frukt/grönsaker/kött Friluftsmat 4
IsakW Var finns snabbriset nuförtiden? Friluftsmat 25
såg Var är det som är dyrast frystorkat eller det man torkar själv? Friluftsmat 28
avsl_22-07-26 Färdigtorkad mat - var? Friluftsmat 5
liquidmonkey gatorade / powerade --- var??? Friluftsmat 2
Kung Stalle Var köpa billigt frystorkat? Friluftsmat 17
annarossander var köpa tork? (vi är trötta på den hemmabyggda) Friluftsmat 7
JonathanW Real expedition meal billigt - var? Friluftsmat 22
jamo Norskt militärkäk - Var köpa? Friluftsmat 13
MickeD Var köpa Real i sthlm? Friluftsmat 2
thomas.gbg Var köper man friluftsmat på nätet? Friluftsmat 1
mikmik Var köpa utr. i Kina??? Friluftsmat 1
rydstedt Var får man tag på billigt äggpulver? Friluftsmat 5
clas Var kan jag få tag på torrmjölk? Friluftsmat 39
Var köper man frystorkad mat billigast? Friluftsmat 0
stea Vad ska jag ta med mig som är lakto/gluten? Friluftsmat 1
Anders78 Vart kan jag hitta bra recept? Friluftsmat 2
vlundborg Hur mycket gas ska jag ta med? Friluftsmat 15
majjen Jag vill ha guldrecept! Friluftsmat 1
Vilket gas kök ska jag köpa? Friluftsmat 1
Jag vill inte äta frystorkat till middag Friluftsmat 4
Vet DU? Livsmedel,energiförbrukning. Jag vet ej! Friluftsmat 1
VA-Mat,Frystorkad mat. Vart köper jag det? Friluftsmat 21
Vad skall jag tänka på då jag väljer ett nytt kök ? Friluftsmat 8
Har jag köpt rätt Friluftsmat 0

Liknande trådar