Re: Re: Re: MTB-Tävling
Vänliga hälsningar,
# Magnus
Ja det finns ju tyvärr de som resonerar så, vilket ju är djupt beklagligt! Men jag tror vi är överens om att det är fel?nermander; sa:Nej, men varför skulle en tränande MTB-åkare göra det? Att underlaget förstörs är ju inte hans problem, det är ju "nån annan" som får fixa det.
Är det verkligen så? (Har du några belägg för det?) Jag hoppas, och vill verkligen tro, att det snarare är så att de som INTE visar hänsyn märks och stör så mycket mer att det VERKAR som att de är i majoritet. Vi är nog många frilufsare (på MTB och andra) som visar hänsyn och tar oss fram i det tysta och därmed INTE märks särskilt mycket.De som visar hänsyn är, tyvärr, en minoritet.
Jag menar inget speciellt. Det finns nog alla kombinationer. Jag försöker att inte förenkla och dela in befolkningen i grupper och dra (möjligtvis förhastade och/eller felaktiga) slutsatser utifrån detta.Glasspapper, tomburkar, PET-flaskor, fimpar etc ligger i drivor överallt i vårt samhälle. Tror du att nån som kastar tomburkar på marken istället för att gå 5 meter till en papperskorg verkligen bryr sig om att marken blir förstörd när han cyklar? Eller menar du ett såna personer inte cyklar MTB?
Vänliga hälsningar,
# Magnus