vandring 27-28 sept

Nu är det bestämt. Klockan 0915 träffas vi vid järnvägsstationen i Falerum. Därefter åker vi vidare och placerar bilarna på lämplig plats.

Vi är två stycken som kommer att åka från Skänninge. Jg vet att det finns några som åker från Linköping respektive Norrköping. Eventuell samåkning står var och en för.

Skriver det igen. Är det någon mer än jag som har pressening att spänna upp och sitta under vid eventuellt regn så tag gärna med den.

/Mattias

Bra!

Den/de som vill åka med mig och Tor från Linköping kan mejla till mig eller Tor genom Utsidan och lämna kontaktuppgifter. Jag åker till Helsingfors imorgon och är hemma igen på torsdagkväll och kan då stämma av upphämtningsplats i Linköping etc.

Må gott alla!

Annika

Ngn som har koll på hur många vi blir?

Jag sover gärna i det fasta vindskyddet, men i värsta fall köper jag en press o bygger ett eget.

Har mailat Tor så jag vet var jag plockas upp :)

Jag köper med mig en liten press, 2,4 x 3,5 och så tar jag med lite sisalgarn. Då har vi lite mer regnskydd och för natten går det att göra ett litet vindskydd.

Ca 9 stycken skulle jag tro vi blir.

Vi kommer att se till att stanna vid ett vindskydd. Vet inte hur många som får plats men som sagt, vi är i alla fall 4 somm kommer bo i två olika tält.

/Mattias

Hejsan!

Hej alla!

Henrik och jag kommer också att sova i tält. Vi har inte bestämmt än om vi kör ner till Falerum på fredagen eller lördagen.
Det ska bli skoj att ses igen:)

Tessan

kul

hej, har tittat över etap 8-9 på tjustleden, ska nu gå båda två? tycker det låter intressant...
folket från skänninge, har n i plats i bilen för en eller två personer till?

mvh emma

Emma,

"Folket från Skänninge" kan inte säkert säga i dagsläget hurvida det fungerar att ta med folk i bilen. Plats finns men det beror lite på hur vi lägger upp det hela då jag egentligen bor i Norrköping och eventuellt kommer vi inte att åka raka vägen hem. Men jag återkommer under veckan så kolla in här emellanåt. Det kan vara bra att fundera lite på andra lösningar för säkerhets skull.

/Mattias

Vad tar ni med för mat? Det blir ju ett par rejäla måltider på lördagen, frukost, lunch och middag på söndagen.
Jag tänker nog ta med massor bacon och färdigkokt ris. Kaffe såklart! Och nu börjar det säljas clementiner, det kan jag nog orka bära på. Kanske vita bönor för att ha något annat än ris.

Mat..?

Människan klarar sig flera daga utan mat, ju... Det är värre med vätska!
Ett rejält knippe pilsner så man inte torkar ut ifall det blir varmt i helgen...
Och ska man lyxa till det lite, så åker det med någon "findricka" till lägerbrasan oxå.

Ja, det är lördag vi pratar om. Sedan hem söndag.

Mat har jag inte börjat fundera på ännu men historiskt sett så är det åtminstone lite "lyx" framåt kvällen :). Något att tillaga och plocka med framför brasan.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erik morvall Vandring helgen v50 Östergötland 3
annex lördagen den 29 sept. vandrar vi... Östergötland 34

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg