Någon som funderat på eller testat att vandra i regnbrallorna och på så sätt slippa ha ett par extrabrallor? Kraven på regnbrallorna ökar ju lavinartat, särskilt gällande ventilationen. Jag har testat att göra en joggingrunda i mina Packaway som dock blev för varma. Funderar på om man ska ha med sig ett par shorts istället och dra på sig regnbrallorna när det blir kallt. Det är mer myggen som stör vid vissa platser sen.
Att gå i lätta shorts med samma funktion som kallingar, så kan man ransonera bort ett par brallor, dvs runt 200-250 gram ur ryggan.
Hänger ni med?
Nuvarande konfiguration:
Regnbrallor 207 g
Vandringsbrallor 297 g
Kallingar 2 x 84 g
Totalt: 672
Tänkt konfiguration:
Regnbrallor 280 g?
Vandringsbrallor utgår
Kallingar 1 x 84 g
Shorts 120 g?
Totalt: 484
Besparing: ca 200 g
Regnbrallorna som jag ska köpa ska alltså vara bra ventilerande, tex fullzip så man kan öppna vid sidorna? Eller så kör man på shortsen, brukar 90 % av tiden ändå ta av benen på mina nuvarande vandringsbrallor och köra som shorts. När det blir kallt drar man på sig regnbrallorna.
Förslag på regnbrallor samt ultralätta shorts som är snabbtorkande tas tacksamt emot!
Har kikat på:
* Precip fullzip
* Patagonia rain shadow
// Jocke
Att gå i lätta shorts med samma funktion som kallingar, så kan man ransonera bort ett par brallor, dvs runt 200-250 gram ur ryggan.
Hänger ni med?
Nuvarande konfiguration:
Regnbrallor 207 g
Vandringsbrallor 297 g
Kallingar 2 x 84 g
Totalt: 672
Tänkt konfiguration:
Regnbrallor 280 g?
Vandringsbrallor utgår
Kallingar 1 x 84 g
Shorts 120 g?
Totalt: 484
Besparing: ca 200 g
Regnbrallorna som jag ska köpa ska alltså vara bra ventilerande, tex fullzip så man kan öppna vid sidorna? Eller så kör man på shortsen, brukar 90 % av tiden ändå ta av benen på mina nuvarande vandringsbrallor och köra som shorts. När det blir kallt drar man på sig regnbrallorna.
Förslag på regnbrallor samt ultralätta shorts som är snabbtorkande tas tacksamt emot!
Har kikat på:
* Precip fullzip
* Patagonia rain shadow
// Jocke