Jag kör på tre olika benkläder:
Vandringstights ca 200-300g
(materialet är inte det lättaste med dessa är de jag går i oavsett vad jag har över så de är valt för att vara skönt mot huden. Designen är egen och jag har byxlinningen en bra bit ovanför höftbältet för komfort, ser dock skitkul ut med brallor som nästan når en till armhålorna!)
Vindbyxor ca 100g
(20kr på secondhand, går att rulla upp till sk piratshorts och har en snodd längst ner som man kan dra åt lite var man vill på benet.)
Regnbrallor ca 200-300g
(gamla helyhansen i nån typ av militärgrön vävplast, det andas 1982 om dem men jag vet inte, second hand 30kr, ska få gylf-öppning när jag kommer mig för.)
Regnbrallorna är det plagg jag inte skulle tumma på, speciellt inte när man inte kan hålla sin egen hastighet utan har andra att anpassa sig efter (gå ensam är inget för mig), då funkar inte tänket att man går sig torr. desutom ska man kunna använda dem i blöta videsnår utan att det rivs sönder.
Kan ev komma att bytas ut på test mot byxholkar då ventilationen i dessa är dålig.
Vindbrallorna skulle jag kanske kunna undvara om det inte vor för att jag tjänar så lite i vikt på det.
Vindringtightsen har bevisat sittvärde lite för många gånger för att få bli hemma, sydd av en stuv så ser ni någon med konstiga kakibyxor med flourcerande orange text av en textilpenna på röven så är det jag!
Klasiska vandringsbyxor i stil med fjällräven och liknande har jag dissat för länge sedan.
sådanna liksom zipoff utgör dock en skön vardags garderob.