Håller på att planera en längre resa med start i slutet av september. Resan börjar med Nepal och sikte på vandring till everest bc. Jag undrar om det är någon som har vandrat i området i oktober och vill dela med sig av sina erfarenheter? Allt från sovsäck och kläder till tidsåtgång. Jag har själv vandrat mycket i sverige och norge och vet att "erfarna" vandrare och arrangörer inte alltid ger en riktigt sanningsenlig bild av vad som krävs för en del vandringar. Har exempelvis hört personer säga att man måste vara en mycket erfaren vandrare för att gå kungsleden i sverige vilket inte stämmer. Önskar bara lite tips och iformation av er som kan detta.
Då resan ska fortsätta efter Nepal till Kina undrar jag en del över utrustning och om det är smartare att köpa detta i nepal för att sedan göra sig av med det när resan bär vidare. Hur viktig är kvaliten i detta sammanhang? Ibland funkar det med bugdet prylar, exempelvis vid sommarvandring i Sverige men gör det det i Nepal?
Tacksam för tips!
Då resan ska fortsätta efter Nepal till Kina undrar jag en del över utrustning och om det är smartare att köpa detta i nepal för att sedan göra sig av med det när resan bär vidare. Hur viktig är kvaliten i detta sammanhang? Ibland funkar det med bugdet prylar, exempelvis vid sommarvandring i Sverige men gör det det i Nepal?
Tacksam för tips!