Abisko verkar inte ha några låsbara skåp när jag kollade, men väl ett bagagerum där det inte brukar försvinna något. Tänker nog själv ta med ett ombyte som jag inte är så rädd om, och ett par gympadojjor på mig som också lämnas där.
Sist jag var i fjällen började jag med kombinationen gaiters och regnkjol. Gaitersarna har jag på hela tiden, men löst sittande. Blir det regn drar jag åt dem och tar på kjolen som öppnas i hela sidan. Det går väldigt fort. Ibland är det bråttom!
Jag har även en tunn termokjol som jag är väldigt nöjd med. Till detta mycket tunna vindbyxor och supertunna ullställsbyxor under. Äntligen tycker jag att jag kan reglera min klädsel enkelt och slippa ha det bylsigt/tajt runt grenen där benen rör sig mot varandra. Jag skulle dock vilja ha en lättare regnkjol. Det verkar finnas, men inte i Sverige... Min är från Skhoop och ganska tung.
Hade också tankar på poncho innan och köpte en, men den ska jag ha i båten istället, smidigt att dra på utanpå flytvästen. Men om man verkligen ska kunna förlita sig på poncho behöver man gaiters på armarna eller...?